اهدای دو اثر از پیکاسو به موزه پاریس

دختر پیکاسو نقاش معروف، دو اثر وی را به موزه پاریس اهدا کرد.

به گزارش خبرنگارتجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت نت نیوز، موزه پیکا‌سو در پاریس اخیرا دستخوش مشکلات عدیده ای بوده است آنه بالد‌اساری، متصدی موزه که در می ماه سال2005 میلادی اخراج شده با لادنت‌ لِ بُن، مدیر مرکز پمپید‌ومتز جا به جا شد، این تغییر و بازگشایی مجدد توسط وی که پروژه بازسازی 5 ساله بسیار طولانی و پر رنج و عذابی را به همراه داشت بار دیگر تا ماه اکتبر به  تاخیر افتاد، ولی پس از این مشقت اکنون اخبار جدید خوشحال کننده ای به گوش می رسد.
 
بنابراین گزارش؛ لافیگارو‌، دختر بزرگ پا‌بلو ‌پیکاسو ‌‌مایا ‌وید میر‌پیکاسو دو اثر هنری پدرش را به مرکز هندی لندن اهدا کرده است.


 
این هدایا شامل نقاشی از صورت یک زن به سبک‌ کوبیسم متعلق به سال 1908  و پرتره ای از یک شاعر به نام گویلم اپولینر‌ می باشد و اما  یک دفترچه طراحی همراه با 38 نقاشی بامداد  که به سال 1960 باز می‌گردد و هرگز در معرض دید عموم قرار نگرفته  از دیگر موارد اهدایی است.
 
 مجموعه موزه پیکاسو‌ در پاریس در حال حاضر بیش از 5000 اثر هندی از پیکاسو شامل 300 نقاشی و 300 مجسمه را شامل می شود و به هنگام بازگشایی در پاییز امسال شاهد گسترش فضای آن به چیزی در حدود 41000 فوت مربع خواهیم بود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار