مساجد سازگار و دوستدار محیط زیست

مسلمانان مسجد با شکوه و مجلل خلیفه التاجر در دیره امارات را مجد سبز معرفی کردند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مسلمانان مسجدخلیفه التاجر معتقدند که تمامی مساجد باید سبز باشند بدین معنی که سازگار با محیط زیست ودوستدار آن ساخته شوند خداوندسرافگران را دوست ندارد بنابراین این راه حل سبز بسیار مناسب است و می‌تواند بهترین مکان برای آموزش مردم برای حفظ ونگهداری از محیط زیست باشد.

بر اساس این گزارش، مسجد خلیفه التاجر دارای سنسور برای تهویه مطبوع برق ساختمانی سیستم آبگرمکن خورشیدی و روشنایی بیرونی ساختمان است. همچنین وضوخانه آن به صورتی طراحی شده تا آب را ذخیره کرده وازهدر رفت آن جلوگیری می‌کند.

این گزارش می‌افزاید:ساختمان مسجد براساس اهداف و استراتژیهای شهر دبی در راستای تقویت طرحهای پایدار و حمایت برای یافتن راه حلهایی برای حفظ و نگهداری هرچه بیشتر این سرزمین درراستای نگهداری محیط زیست برای نسلهای آینده است.
 
گفتنی است در این سازه از موادی استفاده شده است که در مقابل فرسایش، خوردگی،پارگی و گسستگی مقاوم بوده و برای مدت طولانی دوام دارند.

مسجد خلیفه التاجر مطابق با گواهی مدیریت انرژی و طراحی محیط‌‌‌ زیست(leed) است و درطراحی این مسجد تلفیقی ازراه حل‌های انرژی تجدید‌پذیر بکاررفته است.گزارشی از هرایتان.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسجد ، مجلل ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار