پرکره در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

باید برای بازگشت به مرجعیت علمی دنیا تلاش کرد/جوانان ایران پتانسیل رسیدن به قله‌های علمی را دارند

قائم مقام جمعیت حامی عدالت دانشجویان با بیان اینکه جوانان ایران زمین ثابت کرده‌اند که پتانسیل رسیدن به قله‌های علمی را دارند، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و هدفمند تلاش کرد تا ایران اسلامی دوباره به جایگاه مرجعیت علمی خود باز گردد.

"محمدحسین پرکره" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب نگاه‌شان به مبحث علم نگاهی فراملی است، گفت: تاریخ ایران دانشمندانی مانند ابوریحان و ابوعلی سینا را در خود جای داده، لذا باید تلاش کرد تا ایران اسلامی دوباره به جایگاه مرجعیت علمی خود باز گردد.

وی با بیان اینکه جوانان ایران زمین ثابت کرده‌اند که پتانسیل رسیدن به قله‌های علمی را دارند، تصریح کرد: پیشرفت در دنیای امروز نیازمند تلاش بی‌وقفه در عرصه‌های علمی است و این مهم صورت نمی‌پذیرد، مگر با برنامه‌ریزی‌های مدون در جهت همسوسازی تولید علم با نیاز کشور؛ چرا که در این صورت است که علم تولیدی به ثروت منتهی شده و مشکلات کشور حل خواهد شد.
 
قائم مقام جمعیت حامی عدالت اسلامی با بیان اینکه نباید علم را ابزاری برای مطرح کردن افراد قرار دهیم، اظهارداشت: متاسفانه برخی تولید علم را تنها در تعداد پایان‌نامه‌ها و مقالاتی که در نشریات علمی به چاپ برسند می‌دانند که این امر صحیح نیست، مقام معظم ولایت به این نکته اذعان داشتند که تلاش شود علم تولید شده منطبق با نیاز داخل کشور باشد تا بتواند مشکلات را از سر راه بردارد. چرا که علمی می‌تواند کشور را در دنیا مرجع قرار دهد که در درجه اول بتواند مشکلات داخل کشور را حل و به تبع آن مشکلات جهان را نیز مرتفع کند. با این رویکرد است که علم می‌تواند آفات و هجمه‌های فرهنگی را از ملت ایران دور نگه‌داشته و به شکوفایی اقتصاد منجر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار