ظریف در جمع خبرنگاران:

دیوان بین‌المللی کیفری باید به جنایات رژیم صهیونیستی رسیدگی کند/ جامعه بین‌الملل بیش از این حیثیت خود را خدشه‌دار نکند

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امیدواریم بیش از این جامعه بین‌المللی حیثیت بشری را خدشه‌دار نکند و خواهان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای رسیدگی به جنایات اسرائیل در غزه توسط دیوان بین‌المللی کیفری، سایر محاکم بین‌المللی و شورای حقوق بشر هستیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدجواد ظریف" در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه هشت جلدی کتاب‌های جهان اسلام تالیف سردار رحیم صفوی در جمع خبرنگاران گفت: شرایط در غزه نسل کشی است و جامعه بین‌المللی بیش از این نباید حیثیت خود را خدشه‌دار کند و ما بارها در این رابطه تذکر داده‌ایم.  
 
وی تصریح کرد: ایران به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد از ابتدای بحران غزه در نیویورک که در حد سفرا تشکیل می‌شود فعال بوده است.  
 
رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: اقداماتی که در نیویورک، ژنو، شورای امنیت و در شورای حقوق بشر شکل گرفته متاسفانه به هیچ وجه کافی نبوده و با فشار جنبش عدم تعهد که جمهوری اسلامی رهبری آن را برعهده داشته صورت گرفته و کار را پیش برده است.  
 
وی افزود: فردا کمیته فلسطین که کمیته‌ای از درون جنبش عدم تعهد است در سطح وزرا تشکیل جلسه می‌دهد و ایران میزبان این اجلاس خواهد بود.  
 
ظریف اضافه کرد: اقدامات دیگری که صورت گرفته رایزنی‌های گسترده با کشورهای عربی، اسلامی و هم چنین کشورهای غربی بوده است.  
 
وی در مورد ضرورت اقدامات برای پایان دادن به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی گفت: امیدواریم بیش از این جامعه بین‌المللی حیثیت بشری را خدشه‌دار نکند و خواهان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای رسیدگی به جنایات اسرائیل در غزه توسط دیوان بین‌المللی کیفری، سایر محاکم بین‌المللی و شورای حقوق بشر هستیم. 

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، امور ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار