معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز المپیاد‌های درون مدرسه‌ای از 26 مهرماه / برگزاری مسابقات دانش‌آموزی در 6 استان کشور

حمیدی از شروع المپیادهای درون مدرسه‌ای در 26 مهرماه همزمان با هفته تربیت بدنی خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهرزاد حمیدی معاوت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری امروز خود که پیرامون مسابقات قهرمانی و جشنواره فرهنگی- ورزشی دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور برگزار شد گفت: تحکیم قانونی، مالی ، اداری ، تشکیلاتی و نیروی انسانی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی یکی از استراتژی‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت است زیرا که فدراسیون ورزش دانش‌آموزی رسالت گسترده‌ای دارد وتلاش میشود یکی از فدراسیون‌های مستحکم کشور باشد بنابر این درحال انجام اقداماتی در این حوزه هستیم.


وی در ادامه افزود: تشکیل اساسنامه فدراسیون یکی از این اقدامات است که مورد تایید اولیه وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته و درفرآیند ارسال به هیات دولت می‌باشد تا به دنبال آن فدراسیون ورزش دانش‌آموزی بتواند از یک اساسنامه متقنی برخوردار باشد و در سایه این اساسنامه در فهرست نهادهای عمومی غیر دولتی قرار گیرد.


حمیدی با اشاره به اینکه تحکیم قانونی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی یکی از بندهایی است که در توافقنامه اخیر بین وزرات ورزش و جوانان و آموزش و پرورش به آن اشاره شده تصریح کرد: نام فدراسیون ورزش دانش‌آموزی برای نخستین بار در طرح ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش درج شده است و مقرر شده فدراسیون ورزش دانش آموزی می تواند از دبیران ورزش با تجربه استفاده نماید.


وی همچنین اظهار داشت: اساسنامه هیاتهای ورزشی استان نیز به سرعت در حال تنظیم است همانطور که در حوزه ورزش دانشجویی کشور این اساسنامه تنظیم شد و به دنبال آن امکان فعالیتهای بازاریابی و درون استانی فراهم گردید.


حمیدی با اشاره به اینکه استعدادیابی موضوع دیگری است که مورد توجه آموزش و پرورش می باشد افزود: آموزش و پرورش خزانه تمام نشدنی استعداد‌های کشور در همه زمینه‌ها وبویژه در زمینه ورزش است.


وی ادامه داد: در طرح جامع ورزش کشور که در سال 82 تدوین شد یکی از مشکلات اساسی ورزش قهرمانی کشور نبود تنظیم یکپارچه استعداد یابی بود همچنین یکی از این چالشها درگیر نکردن آموزش و پرورش در حوزه استعدادیابی است.


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه موضوع استعدادیابی یکی از محور‌های توافق نامه اخیر بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش است اضافه کرد: ما اگر بخواهیم افتخارات پایداری در حوزه ورزش بین المللی داشته باشیم نمی توانیم حلقه ارتباط بین ورزش دانش‌آموزی و قهرمانی را قطع کنیم.به همین دلیل سه حلقه برای این موضوع پیش بینی شده است. 


وی ادامه داد: دستورالعمل کانونهای ورزشی درون مدرسه‌ای در حال نهایی شدن است که از ابتدای مهرماه ابلاغ می شود. تلاشمان این است در مدارس کانونهای ورزشی درون مدرسه‌ای را با مشارکت والدین ایجاد نماییم.


حمیدی در خصوص کانونهای ورزشی برون مدرسه‌ای نیز گفت: 33 هزار معلم ورزش کشور می‌کوشند تا در مدارس دانش‌آموزان حاذقی که در یک رشته ورزشی توانایی دارند را شناخته و به سمت کانونهای ورزشی ارجاع دهند.


وی با اشاره به اینکه کانونهای ورزشی برون مدرسه‌ای در 3 هزار ورزشگاه تحت پوشش آموزش و پرورش وجود دارند افزود: کانونهای ویژه پایگاهی بالاتر از کانونهای برون مدرسه‌ای هستند.


حمیدی ادامه داد: سمیناری با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت کشور و استانها در شهریور ماه و در اردوگاه باهنر برگزار می شود.


همچنین پیش بینی شده مسابقات بین المللی فوتبال دانش آموزی در مهرماه و در استان اصفهان برگزار شود.


وی با اشاره به اینکه راه اندازی و احیای مسابقات دانش آموزی کشور سومین استراتژی است تصریح کرد: المپیاد‌های درون مدرسه‌ای از 26 مهرماه همزمان با هفته تربیت بدنی برگزار می شود.


همچنین پیش بینی می شود 3 میلیون دانش‌آموز کشور تحت پوشش المپیاد درون مدرسه‌ای قرار بگیرند.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: هدف ما از برگزاری مسابقات دانش‌آموزی به جز انجام ورزش افزایش انس دانش‌آموزان به مدرسه ، افزایش شادی نشاط درمحیط‌های آموزشگاهی ، توسعه مشارکت جویی و راه‌اندازی نهضت داوطلبی در ورزش دانش‌آموزی کشور است.


وی ادامه داد: احیای مسابقات دانش‌آموزی در سطوح منطقه‌ای با تمام مشکلات مالی و اعتباری خود می بایست احیا شود زیرا که به اعتقاد من چنانچه مسابقات دانش‌اموزی متوقف گردد سرمایه داوری ،‌ مربی و ... از دست خواهد رفت.


حمیدی اضافه کرد : از فردا مسابقات دانش‌آموزی در 6 استان کشور برگزار خواهد شد.

خبر درحال تکمیل است/

برچسب ها: ورزش ، اساسنامه ، فهرست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار