رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص گفته‌های فغانی گفت: بخشی از حقوق داوران داده شده و مابقی هم تا چند وقت دیگر پرداخت می‌شود.

فریدون اصفهانیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: متاسفانه حقوق داوران در رده‌های پایین‌تر، از جمله لیگ دسته یک، دو، سه، جوانان، نوجوانان و بانوان پرداخت نشده است اما فقط قسمتی از حقوق داوران لیگ برتر پرداخت شده است.

رئیس کمیته داوران در ادامه بیان کرد: یک عده از داوران از جیب خود هزینه می‌کنند. همچنین داوران هزینه ایاب و ذهابشان را خودشان پرداخت می‌کنند. داوران زیرنظر سازمان لیگ هستند و من از تاج خواستم که هرچه سریعتر حقوق داوران را پرداخت کند.

وی درباره افزایش حقوق داوران در فصل جدید گفت: ما درخواست افزایش حقوق داوران را به تاج دادیم اما رئیس سازمان لیگ بیان کرده که الان بودجه لازم برای افزایش حقوق داوران را ندارد.

حقوق داوران در آینده افزایش می‌یابد

رئیس کمیته داوران بیان کرد: تا وقتی که بودجه کمیته داوران را از سایر بخش‌های سازمان لیگ برتر جدا نکنند این کمیته دچار مشکل خواهد بود.

وی درباره استفاده از تکنولوژی در حوزه داوران تصریح کرد: استفاده از اسپری برای تعیین فاصله قانونی ضربات ایستگاهی کار خوبی است و ما مشکلی برای استفاده از این وسیله نداریم. همچنین ما به سازمان لیگ برتر در خواست دادیم که ست رادیویی برای ارتباط داوران با یکدیگر را فراهم کنند به هر حال داوران برای استفاده از تکنولوژی داوری باید آموزش لازم را ببینند.

اصفهانیان در ادامه گفت: استفاده از تکنولوژی داوری در لیگ برتر بستگی به بودجه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برتر دارد.

رئیس کمیته داوران در مورد اعتراض علی دایی نسبت به احمد صالح گفت: بر طبق آیین نامه فدراسیون فوتبال اعضای تیم‌های لیگ برتر حق ندارند بر علیه کادر اجرایی از جمله داوران اظهار نظر کنند.

وی در ادامه بیان کرد: ما نمی‌گوییم که تیم‌های اعتراضی نسبت به قضاوت داوران نباید داشته باشند بلکه این اعتراض‌های باید قانونمند و هدفمند باشد. همچنین اعتراضاتشان را به صورت مکتوب به کمیته داوران بدهد و بعد از بررسی ما جوابشان را می‌دهیم.

رئیس کمیته داوران اظهار داشت: داوران در جام جهانی هم اشتباهات زیادی داشتند بر این اساس ما می‌گوییم تیم‌ها باید قانونمند نسبت به قضاوت داوران اعتراض کنند.

وی درباره احتمال استفاده نکردن از احمد صالح، داور بازی پرسپولیس و نفت تهران در هفته دوم لیگ برتر گفت: بررسی و ارزیابی ما نسبت به قضاوت داوران متفاوت از اعتراض‌های تیم‌ها است. بر این اساس شاید از نظر تیم پرسپولیس احمد صالح اشتباه تاثیرگذاری در هفته اول داشته باشند اما بعد از بررسی و مشاهده فیلم بازی در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مشکلات ، داوری ، اصفهانیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار