مسیب زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حضور بیش از 4هزار دانش آموز نخبه در مرحله‌ی کشوری مسابقات قرآن کریم/ 540هزار دانش آ‌موز دختر و پسر حائز رتبه می‌شود

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از حضور بیش از 4هزار دانش آموز نخبه در مرحله‌ی کشوری مسابقات قرآن کریم خبر داد.

محمدرضا مسیب زاده مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص مسابقات قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: سی و  دومین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش 12 مرداد ماه در مشهد مقدس آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: مرحله‌ی پایانی سی و دومین مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی است که در حال حاضر مسابقات در بخش پژوهشی در حال برگزاری  است.

مدیر کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که مسابقات در بخش پژوهشی شامل صحیفه سجادیه، احکام، نهج‌البلاغه، انشای نماز و تفسیر قرآن کریم است، اظهار داشت: از 22 مرداد ماه شاهد برگزاری مرحله کشوری مسابقات در بخش آوایی خواهیم بود که این بخش شامل حفظ قرآن کریم، مداحی و اذان است.

وی با اشاره به  این که مسابقات در دو گروه خواهران و برادران از 12 مرداد ماه تا 20مرداد در مشهد مقدس برگزار می‌شود، افزود: مسابقات در بخش آوایی از 22 مرداد ماه در شهر ارومیه استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود که 4روز اول مسابقات گروه برادران و 4روز بعدی گروه خواهران انجام می‌شود.

مسیب زاده با اشاره به این که مراسم اختتامیه خواهران در بخش آوایی 30مرداد ماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: از نکات قابل توجه  این است که وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه مسابقات در ارومیه و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه مسابقات خواهران در مشهد مقدس حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به این که بیش از 4هزار دانش آموز نخبه در مرحله کشوری شرکت کردند، گفت: روز چهارشنبه شاهد برگزاری اختتامیه مسابقات در بخش پژوهشی گروه برادران خواهیم بود همچنین مقرر است در این روز به درخواست دانش آموزان و همکاران بیانیه‌ای در محکومیت رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم غزه و فلسطین قرائت می‌شود.

مسیب زاده از شرکت بیش از 6میلیون نفر در سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز خبر داد و اضافه کرد: در بخش پژوهشی 300دانش آموز دختر و پسر و در بخش آوایی 240 دانش ‌آموز خواهر و برادر حائز  رتبه خواهند شد و نفرات  اول تا پنجم این دوره از مسابقات مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.