معاون حقوقی، امور مجلس و استان های "وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی" گفت: چهارهزار اثرهنری و فرهنگی در حوزه حقوقی وزارت ارشاد به ثبت رسیده و 12 هزار اثر درحال بررسی است.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ حسین نوش آبادی بعد از ظهرسه شنبه در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: پیش نویس لایحه جامع حقوق مالکیت ادبی و هنری تهیه شده است که این لایحه در کمیسیون‌های فرعی و اصلی دولت مورد بررسی قرارگرفته و مراحل پایانی‌اش را پشت سر می‌گذارد.
 
وی با اشاره به حقوق مالکیت فکری در کشور، افزود: حقوق مالکیت فکری یکی از حقوقی است که امروزه متاسفانه کمتر در کشور مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: به زودی اجلاس سراسری مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در تهران به مدت چهار روز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود و برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی بررسی می‌شود.
 
نوش آبادی با بیان اینکه نباید به دلیل فقدان و خلاء قانونی آثار ارزشمند هنرمندان، نویسندگان و صاحبان آثار فاخر ادبی و هنری مورد دستبرد و تعرض و سرقت قرار گیرد، عنوان کرد: باید صاحبان و خالقان آثار هنری و ادبی باید به حقوق خود آشنا باشند.
 
وی با اشاره به اینکه درحوزه معاونت حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی به نام حوزه ثبت آثار وجود دارد، افزود: تا کنون در این حوزه چهار هزار اثر فرهنگی و هنری به ثبت رسیده است و 12 هزار اثر دیگر در حال بررسی است.
 
وی به برگزاری همایش ملی حقوق مالکیت ادبی و هنری اشاره کرد و گفت: در سال جاری نیز این همایش به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری در ششم اردیبهشت ماه برگزار شده است.
 
نوش آبادی با بیان اینکه در حال حاضر سایت سمان دچار اشکلاتی است، بیان کرد: در دولت جدید این سامانه مورد بازنگری قرار گرفته است.
 
معاون حقوقی، امورمجلس و استان های وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی ادامه داد: تمام تلاش‌ها دراین راستا است که خبرنگاران، هنرمندان و صاحبان‌اثر از بیمه تأمین اجتماعی و بیمه تکمیلی برخوردار شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارشاد ، فرهنگی ، حوزه ، حقوقی ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار