"درد مشترك" و بررسی نقش رفتار رسانه در حمایت از مردم مظلوم غزه

برنامه "درد مشترك" پاسخی است به درخواست های متوالی مردم درخصوص پاسخ رسانه ملی و آیینه بودن رسانه در بازتاب اخبار و حمایت از مردم مظلوم غزه، پنجمین قسمت خود را به روی آنتن فرستاد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبكه دو، در قسمت پنجم این برنامه كه سه شنبه 14 مرداد ساعت 21:45 به روی آنتن شبكه دو رفت، حامد خوانساری (رئیس كمیته دانشجوی حزب اعتدال، عضو سابق فعال دانشجویی دانشگاه آزاد و قائم مقام اسبق سازمان اسلامی دانشجویان ایران)، طیبه میرزا اسكندری (سردبیر سایت بهدخت و كارشناس علوم اجتماعی)، توران ولی مراد (كارشناس جامعه شناسی و مدیر و سردبیر مسئول سایت ایران زنان و مدیر شورای همكاریهای زنان) و امید معنوی (از خوانندگان نسل جوان كشورمان) حضور داشتند.


 
حامد خوانساری (رئیس كمیته دانشجوی حزب اعتدال، عضو سابق فعال دانشجویی دانشگاه آزاد و قائم مقام اسبق سازمان اسلامی دانشجویان ایران) ضمن توضیح درخصوص فعالیتها و جنبشهای چشمگیر دانشجویی، اعلام كرد: فعالیتها و جنبشهای دانشجویی در سالهای اخیر درخصوص فلسطین چشمگیر بوده و نخستین بار پیشنهاد كمپین ها به منظور حمایت از مردم ستمدیده اقصی نقاط جهان در 29 آذر 92 توسط رئیس جمهور دكتر روحانی در برابر 190 كشور جهان صورت گرفته است.
 
وی گفت: تاكنون حاصل اقدامات جدید فعالان حوزه تشكل‌های دانشجویی در بخش كمپین‌های حمایت از مردم غزه، ارسال نامه ای به بریتانیا بوده كه با نشر آن در جهان، وجدانهای خفته استبدادگران را بیدار كرده ایم. الان تمام هدف ما این است كه تمام احزاب و جریانها به دور از فعالیتهای سیاسی بصورت یكپارچه از تمام دانشجویان جهان اعم از اروپایی و آسیایی دعوت كنیم تا در همایش «فلسطین عاری از جهان خشونت» شركت كنند تا عمق فاجعه رژیم صهیونیست به مردم مظلوم غزه بیشتر شناخته شود. 

رئیس كمیته دانشجوی حزب اعتدال ابراز كرد: در طول 66 سال مقاومت مردم فلسطین و غزه در برابر رژیم صهیونیست 500 قطعنامه از سوی سازمان ملل متحد صادر شده ولی هیچ فایده ای نداشته، پس وظیفه هر انسان آزاده ای است كه با استفاده از ظرفیت های سیاسی همه مردم بالاخص جوانان و بانوان در حل این معضل بكوشیم.
 
در بخش دیگری از برنامه نقطه نظرات مردم كه به شماره 88771103 واگویه ای از حسی كه نسبت به اقدامات رژیم صهیونیست دارند، را اعلام كرده بودند، پخش شد و پس از آن امید معنوی (از خوانندگان نسل جوان كشورمان) قطعه جدیدی با عنوان «بچه ها» با موضوع كودكان غزه را اجرا كرد كه ترانه سرای این قطعه، امیر پیرنهان و آهنگسازی و تنظیم آن به عهده باربد زارع بود. 

مهمان بعدی این برنامه كه درد مشترك خو و راهكارهای نحوه حمایت صحیح از مردم غزه را عنوان كرد، طیبه میرزا اسكندری (سردبیر سایت بهدخت و كارشناس علوم اجتماعی) بود. وی گفت: منظور از كار رسانه، تأثیر موجی آن بر روی مخاطبان است و با تأثیر منطقه ای بر اذهان مردم شاهد یك بازتاب جهانی خواهیم بود. رفتار رسانه ای و نوع برخورد با وقایع بسیار اهمیت دارد.
 
توران ولی مراد (كارشناس جامعه شناسی و مدیر و سردبیر مسئول سایت ایران زنان و مدیر شورای همكاریهای زنان) هم كه یكی دیگر از مهمانان این برنامه بود، افزود: نخستین اقدام مؤثر به منظور نمایش آلام و دردهای مردم جهان از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیست در فضاهای مجازی، نوشتن است. با نوشتن، همایشها و تشكل هایی به وجود خواهد آمد كه منشأ اثرات خیر می شود.
 
وی به منظور احساس همدردی با مردم مظلوم غزه گفت: نوشتن اسامی شهدا بر روی پلاكارد و نمایش گذاشتن و مدد خواستن از آنان، برگزاری جلسات شهرداری با مردم و تجمع آنان به نشانه اعتراض از این اقدامات ناجوانمردانه، روشن كردن شمع در ساعات شبانه و اجرای یك حركت نمادین از اقداماتی است كه باعث می شود حس كنیم ما هم به نوع خود كاری كرده ایم و بی تفاوت نبوده ایم، بدین ترتیب از مردم غزه جا نمی مانیم و لااقل به جهان نشان می دهیم ما هم از حامیان این كشور مظلوم هستیم.
 
سردبیر مسئول سایت ایران زنان و مدیر شورای همكاریهای زنان خاطرنشان كرد: وقتی برنامه ها بر اساس مطالبات مردم حركت كند، حتماً دیده می شود و نقش رسانه و تأثیرگذاری آن بر روی اذهان عمومی جهان هم از این جنبه اهمیت زیادی دارد. وقتی حركت، درست باشد، تأییدات الهی و مردمی با حركت همراه می شود و به حركت، بركت داده می شود.  

در بخش پایانی برنامه، محمدجعفر خسروی به دلیل پاسخ به نیازهای مخاطبان و پخش نقطه نظرات آنها و دعوت از مهمانان مختلف در حوزه های اتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... از پخش این برنامه در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت 16 لغایت 19 خبر داد. این برنامه در روز چهارشنبه 15 مرداد در دو نوبت 11:15 صبح و 16:15 پخش می شود و در دو روز پایانی هفته در یك نوبت سه ساعته از ساعت 16:15 لغایت 19 به روی آنتن شبكه دو می رود.

برنامه «درد مشترك» كاری از گروه خانواده شبكه دو سیما و به تهیه كنندگی ایوب سلیمی و حسین قربانی است كه پاسخی به درخواست های متوالی مردم درخصوص پاسخ رسانه ملی و آیینه بودن رسانه در بازتاب اخبار و حمایت از مردم مظلوم غزه است. ششمین قسمت این برنامه، چهارشنبه 15 مرداد ساعت 11:15 پخش خواهد شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: درد ، مشترک ، رفتار ، رسانه ، مردم ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار