عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

قوانین "پیوند کلیه" نیازمند بازنگری است/ تجدید نظر در شرایط پیوند ایرانی به خارجی

با توجه به مشکلات و موارد تخلفی که در پیوند کلیه ایرانی به خارجی وجود دارد و همچنین دلالی که در این بین مشاهده می‌شود، ضرورت دارد قوانین پیوند کلیه دستخوش اصلاح و تغییر شود.

عبدالرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علیرغم اینکه ایرانیان زیادی نیازمند انجام پیوند کلیه‌اند اما با وساطت دلالان این پیوند به جای ایرانی به خارجی صورت می‌گیرد و این خلاف قوانین پیوند کلیه است.

وی گفت: قوانین پیوند کلیه باید تغییر کند و نباید پزشکان با واسطه‌گری دلالان دست به انجام پیوند از ایرانی به خارجی زنند چرا که پیوند باید در چارچوب قوانین و در صورت نبود بیمار ایرانی مستعدتری برای انجام پیوند انجام شود.

وی افزود: اگر نتوان ممنوعیت و قوانین بازدارنده‌ای در خصوص پیوند ایرانی به خارجی ایجاد کنیم در آینده نزدیک شاهد تخلفات بیشتر و دخالت بیش از حد دلالان در این حوزه خواهیم بود، چرا که گیرنده خارجی در قبال پرداخت پول بیشتر در اولویت پیوند جای می‌گیرد و بیمار هموطن ما در معرض مشکلات عدیده‌ای قرار می‌گیرد و این خلاف قانون است.

وی تصریح کرد: قوانین بازدارنده در این بخش کافی نیست و ما سعی داریم در جلسات مشترکی که با مسئولین وزارت بهداشت داریم، مجازات‌های بیشتری برای دلالان و حتی پزشکان متخلفی که در این حوزه عمل می‌کنند ایجاد کنیم.




انتهای پیام/

برچسب ها: پیوندکلیه ، دلالان ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۹:۳۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
سلام
32 ساله و سالم و ورزشکار گروه ab+ نیاز فوری به فروش کبد یا کلبه
09358042010
قیمت توافقی نیاز فوری دارم ab+ ab+ ab+ + ab+
آخرین اخبار