یزد/

ورود شرکت‌ها به بازار بورس نیازمند حداقل 20 میلیارد تومان سرمایه است

معاون ناشران و امور اعضای بورس اوراق بهادار تهران گفت: شرکت‌ها برای اینکه بتوانند به بازار بورس وارد شوند، حداقل نیاز به 20 میلیارد تومان سرمایه دارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، امیرحمزه مالمیر در سمینار یک روزه تامین سرمایه از طریق بازار بورس که در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد، اظهار داشت: شرکت‌ها و صنایع مختلف می‌توانند هم در بورس و هم در فرابورس شرکت کنند اما شرکت در فرابورس، شرایط ساده‌تری دارد.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که برای حضور شرکت‌ها در بازار بورس الزامی است، تهیه و بررسی صورت‌های مالی شرکت در سال آخر توسط یک موسسه حسابداری معتمد بورس است.

مالمیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 100 موسسه معتمد حسابداری با بورس همکاری دارند که نام و مشخصات آن در سایت سازمان بورس موجود است.

معاون ناشران و امور اعضای بورس اوراق بهادار تهران، یکی دیگر از مواردی که باید توسط شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه مدنظر قرار گیرد، حداقل‌های سرمایه در این بازار است.

وی عنوان کرد: در فرابورس میزان سرمایه لازم کمتر است اما در بازار بورس شرکتی که قصد ورود به این بازار را دارد باید حداقل 20 میلیارد تومان سرمایه داشته باشد.

مالمیر، گذشت دو سال از آغاز فعالیت شرکت‌ها برای ورود به بورس را نیز الزامی دانست و خاطرنشان کرد: حداقل یک سال از این فعالیت باید برای شرکت سودده بوده باشد.

وی با اشاره به برخی از چالش‌های موجود در مسیر پذیرش شرکت‌ها در بورس یادآور شد: عدم شفافیت شرکت‌ها یکی از چالش‌های اساسی در پذیرش است و در حالی که شفافیت به نفع خود شرکت‌هاست، اغلب به آن به عنوان یک محدودیت نگاه می‌شود.

معاون ناشران و امور اعضای بورس اوراق بهادار تهران تاکید کرد: باید بپذیریم که سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار در بازار بورس هر کدام ارزش خود را خواهند یافت اما لازمه این جایگاه، شفافیت شرکت‌هاست.

وی، شفافیت را حق سرمایه‌گذاران دانست و افزود: سرمایه‌گذاران نیز باید نگرانی نسبت به دارایی‌های خود را رفع کنند.

مالمیر ادامه داد: برخی سهامداران نیز به دلایل خاصی مورد آزار قرار می‌گیرند و سفته‌بازی‌ها برای آنها تنش ایجاد می‌کند.

معاون ناشران و امور اعضای بورس اوراق بهادار تهران در این سمینار همچنین به مزایای ورود شرکت‌ها به بازار بورس پرداخت و اظهار داشت: بهره‌مندی از 10 درصد تخفیف مالیاتی یکی از مهم‌ترین مزایای ورود به بازار بورس است.

مالمیر، برندسازی را نیز یکی دیگر از مزایای ورود به بورس برای شرکت‌ها عنوان کرد و افزود: بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه برند خود را در جامعه معرفی کنند، متحمل هزینه‌های سنگین تبلیغاتی می‌شوند اما ورود آنها به بورس، خود به خود نام آنها را در رسانه‌ها، صفحه‌های اقتصادی روزنامه‌ها و ... مطرح کرده و به تدریج برای آنها برندسازی می‌شود.

وی، تسهیل در مراودات خارجی را نیز از دیگر مزایای حضور شرکت‌ها در بازار بورس برشمرد و بیان کرد: در اقتصاد خارج از کشور، حضور صنایع و شرکت‌ها در بورس یک امتیاز محسوب می‌شود.

معاون ناشران و امور اعضای بورس اوراق بهادار تهران با تشریح دیگر مزایای حضور در بازار بورس، یادآور شد: جزئیات عضویت شرکت‌ها و صنایع در بازار بورس بر روی سایت این سازمان وجود دارد و برای همگان قابل دسترسی است.

این سمینار آموزشی به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، استانداری یزد، بورس استان یزد و کارگزاری ایساتیس پویا یزد برگزار شد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: یزد ، بورس ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.