ارائه پيشنهاد از سوی قبرس برای لغو محاصره غزه

"نیکاس کریستودولیدس" سخنگوی دولت قبرس روز شنبه گفت: قبرس در راستای یک توافق صلح گسترده تر پیشنهاد کمک به طرح اتحادیه اروپا برای پایان دادن به محاصره نواره غزه را مطرح کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شین‌هوا؛  وی به یک شبکه تلویزیونی دولتی گفت: دولت قبرس به گروهی از کشورهای اتحادیه اروپا که در تلاش صلح حضور دارند اعلام کرد که آماده در اختیار گذاشتن فرودگاهها و بنادر خود است به شرطی که طرفین درگیر در این بحران پیشنهاد این کشور را قبول کنند.
آتش‌بس سه روزه تحت میانجی‌گری مصر اوایل روز شنبه به پایان رسید که به حملات هوایی مجدد از سوی رژیم صهیونیستی و شلیک موشک توسط حماس به مواضع این رژیم منجر شد.
"کریستودولیدس" تایید کرد که براساس پیشنهاد این کشور که تحت بررسی است یک ایست بازرسی در بندر لارناکا در جنوب شرقی قبرس برای تردد افراد و انتقال کالا به غزه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
همچنین نقطه مشابهی در نوار غزه واقع در 435 کیلومتری جنوب شرقی لارناکا تعیین خواهد شد و برای اطمینان از عدم نقض تدابیر امنیتی، هر دو نقطه تحت کنترل ناظران اتحادیه اروپا خواهند بود.
"کریستودولیدس" گفت: این پیشنهاد در قالب یک طرح از سوی انگلیس، آلمان و فرانسه مطرح شده تا برای پایان دادن به محاصره نوار غزه راههایی که مورد قبول هر دو طرف باشد پیدا شود.
وی گفت: فرودگاه بین‌المللی لارناکا نیز می‌تواند برای این منظور مورد استفاده قرار بگیرد.
حماس برای پذیرش و تمدید آتش بس با رژیم صهیونیستی، لغو محاصره نوار غزه را به عنوان شرط اصلی مطرح کرده است.
"کریستودولیدس" تصریح کرد: هرگونه توافق بیشتر برای راهکارهای گسترده‌تر لغو محاصره غزه بر عهده طرفین درگیر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار