فيدل کاسترو يک بيانيه بين المللی در دفاع از مردم فلسطين را امضا کرد

رهبر سابق کوبا، از امضاکنندگان یک بیانیه بین المللی در حمایت از حقوق فلسطینی‌ها است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، یک روزنامه رسمی در کوبا نوشت "فیدل کاسترو" رهبر سابق این کشور، از امضاکنندگان یک بیانیه بین المللی در حمایت از حقوق فلسطینی هاست که در آن از رژیم صهیونیستی خواسته شده است به قطعنامه های سازمان ملل پایبند باشد و از غزه، کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس بیرون برود.

روزنامه رسمی کوبایی "گرانما" نوشت این بیانیه را که (شبکه دفاع از بشریت)، شبکه‌ای از انجمن های مدافع حقوق بشر در کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای شمالی، مبتکر آن بوده است، علاوه بر کاسترو افراد دیگری همچون "اوو مورالس" رئیس جمهور بولیوی، "آدولفو پرز اسکیول" هنرمند آرژانتینی برنده جایزه صلح نوبل و "آلیس واکر" نویسنده آمریکایی امضا کرده‌اند.

در این بیانیه از دولت‌ها در سرتاسر جهان خواسته شده است از اسراییل بخواهند به قطعنامه 1967 سازمان ملل پایبند باشد. در این قطعنامه از اسراییل خواسته شده از از اراضی اشغالی خارج شود.

در روزهای اخیر که غزه صحنه حملات خونین اسراییل است، کشورهای آمریکای لاتین در صف اول کشورهایی قرار داشته اند که این حملات را محکوم کرده اند.

فیدل کاسترو  همچنین در مقاله‌ای‌ رژیم صهیونیستی را به اجرای "شکل جدیدی از فاشیسم" متهم کرد.

"دیلما روسف" و "نیکلاس مادورو" روسای جمهور برزیل و آرژانتین نیز این حملات را به شدت محکوم کرده اند.

اکوادور، برزیل، پرو، شیلی و السالوادور از جمله کشورهایی بودند که سفرای خود را از تل آویو فراخواندند و بولیوی نیز نام اسرائیل را در زمره کشورهای تروریست به ثبت رساند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
رژیم جانی و سفاک صهیونیست به جرم کشتار و مجروحیت 15000 نفر از مردم بی گناه و بی دفاع غزه محاکم شود و قیم این رژیم که عامل تحریک این رژیم باید هزینه های این خسارات اعم از مالی و جانی را بپردازد .
آخرین اخبار