تورم 15 درصد در سال 94، بیشترین مقدار پیش بینی شده است/ ابلاغ طرح صندوق پس انداز در شهریور

رئیس کل بانک مرکزی: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در بسته سعی شده تا تورم در پایان سال 93 به 20 درصد برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران در خصوص تورم در بسته اقتصادی خروج از رکود گفت: تمرکز اصلی بر تورم را در سال گذشته داشتیم که خوشبختانه دولت  توانست به دستاورد بزرگی برسد واستمرار همان سیاست ها اهداف بیشتری را در خصوص کاهش تورم در سال 93 محقق خواهد کرد.

وی در ادامه در خصوص تورم گفت براساس برنامه ریزی صورت گرفته، نرخ تورم در پایان سال 94 به 15 درصد خواهد رسید اما این رقم بیشترین مقدار تورمی است که می تواند محقق شود و حتما دستاورد حاصل از این بسته کمتر از 15 درصد خواهد شد زیرا هدف اصلی ما تک رقمی شدن نرخ تورم است.

سیف در ادامه در ارتباط با تورم 93 افزود: با توجه به اجرای سیاست های ضد رکودی تورم 25 درصد برای سال 93 در نظر گرفته شده و اگر به همین روند فعلی حرکت کنیم رسیدن به تورم 20 درصدی دور از دسترس نیست.
 
اما نکته اصلی این است که سیاست های خروج از رکود می تواند آثار تورمی داشته باشد اما این رقم به میزان هدف گذاری شده برای تورم قابل قبول است.

**ابلاغ طرح صندوق پس انداز مسکن در شهریور 93

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزیدر خصوص راه اندازی صندوق پس انداز مسکن ، گفت:  بانک مرکزی کاملاً با دیدگاه های وزارت مسکن هم سو است اما نیاز به کارشناسی و بررسی بیشتر  دارد و باید دقت شود این فرمول ها می تواند خودکفا باشد یا نیازمند کمک و حمایت از دولت باشد یا خیر، زیرا هر چقدر سیاست های بخش مسکن منجر به تجهیز منابع بیشتر شود می تواند به رونق بخش مسکن کمک کند.

سیف در خصوص ابلاغ این طرح گفت:  ابلاغ این طرح به صورت تدریجی صورت خواهد گرفت و اجرای آن در شهریور ماه صورت خواهد گرفت.

مدیر کل بانک مرکزی مبلغ منابع بانکی تجهیز طرح صندوق پس انداز مسکن را 280 حدود هزار میلیارد تومان اعلام کرد و الویت اول را پرداخت سرمایه در گردش اعلام کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تورم ، سیف ، رکود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار