باران‌چشمه: برای اولین بار میزبان بانوان در مسابقات سیزم هستیم

مدیرکل تربیت بدنی نیروهای مسلح گفت: امسال در مسابقات نظامیان جهان برای اولین بار میزبان ورزشکاران بانو هم خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مهرعلي باران‌چشمه در نشستي خبري قبل از آغاز رقابت هاي تكواندوي نظاميان جهان عنوان كرد: امسال برای سومین بار پیاپی است که میزبان یک رویداد ورزشی در بخش نظامیان جهان هستیم. در سال اول میزبان والیبال و در سال دوم میزبان کشتی نظامیان جهان بودیم. امسال نیز از تاریخ 23 تا 31 مرداد میزبان رقابت تکواندوی نظامیان جهانی خواهیم بود.
 
وی افزود: برای تکواندوی نیروهای مسلح جهان 23 کشور اعلام آمادگی کرده اند و برای نخستین بار میزبان مسابقات بانوان نیز آن هم در این بخش خواهیم بود. اين تعداد كشور در بخش مبارزه و پومسه مردان حضور دارند و 11 كشور نيز در مبارزه بانوان ثبت نام كرده اند.
 
مديركل تربيت بدني نيروهاي مسلح با بيان اينكه تكواندوي ايران در مسابقات نظاميان جهان و المپيك برزيل دو قهرماني كسب كرده،‌ يادآور شد: شرايط خوبي داريم و مي توانيم امسال نيز قهرمان شويم. ميزبان 300 ورزشكار در بخش مردان و 65 ورزشكار در بخش بانوان هستيم. رقابت هاي سيزم بنابر آخهرين قوانين فدراسيون جهاني تكواندو برگزار مي شود.
 
وی با بيان اينكه تمام اعضاي تيم از كاركنان،‌ پايوران و نيروهاي مسلح هستند، تصریح کرد: در این مسابقات 12 داور خارجی و چند داور از ایران كار قضاوت را برعهده دارند.

باران چشمه با اشاره به برنامه هاي ورزشي نيروهاي مسلح گفت: مسابقات واليبال نظاميان جهان را اوايل مردادماه در برزيل داشتيم كه تيم ايران با مربيگري نفرزاده عنوان سومي را از آن خود كرد. تيم چتربازي ما در اردوي تداركاتي مسابقات نظاميان جهان حضور دارد و اوايل شهريور براي اين پيكارها عازم اندونزي مي شود.مسابقات دووميداني لبنان و المپياد نظاميان جهان براي دانشجويان نظامي را در اكوادور پيش رو داريم اما مهمترين برنامه تربيت بدني نيروهاي مسلح امسال ميزباني رقابت هاي سيزم تكواندو است.

او ادامه داد: در رشته هاي دووميداني، تيراندازي، فوتبال، جهت يابي و چند رشته ديگر هم فعاليت داريم و تيم كشتي آزاد و فرنگي ما كه سال قبل قهرمان سيزم شده به مسابقات سيزم آمريكا دعوت شده است.

رييس تربيت بدني نيروهاي مسلح تصريح كرد: مسابقات بانوان 25 مرداد در خانه تكواندو برگزار مي شود و عصر همان روز مراسم افتتاحيه را در خانه واليبال تهران خواهيم داشت كه با حضور دبيركل سيزم و وزير دفاع برگزار مي شود. مسوول فني مسابقات هم از سوي فدراسيون جهاني تكواندو از كشور كامرون انتخاب شده است.

وي افزود: مسابقات بخش مردان سيزم تهران يكشنبه 26 مرداد در دو وزن،‌27 مرداد در چهار وزن ديگر و 28 مرداد نيز در 2 وزن باقي مانده برگزار خواهد شد و در خلال برگزاري اين رقابت ها برنامه هاي فرهنگي نيز تدارك ديده شده است. مي خواهيم نشان دهيم برخلاف تبليغات غلط جمهوري اسلامي ايران كشوري با امنيت بالا و توانمد در برگزاري رقابت هاي بين المللي است. در اين مسابقات ‍ژنرال هاي ارتش كشورهاي مختلف مسئوليت تيم هايشان را برعهده دارند و مي توانند اقتدار نيروهاي مسلح ايران را ببينند.

وي با بيان اينكه سال آينده رقابت هاي نظاميان جهان به ميزباني كره جنوبي برگزار مي شود، گفت: ايران در 10 رشته ورزشي در اين پيكارها حاضر مي شود. در تشكيلات سيزم 133 كشور عضويت دارند كه بعد از كميته بين المللي المپيك بالاترين تشكيلات ورزشي جهان متعلق به نيروهاي مسلح است.

باران چشمه درخصوص غيبت كره در مسابقات تكواندوي سيزم تهران كه مهمترين رقيب ايران است،‌ خاطرنشان كرد: آنها اعلام آمادگي ابتدايي را كرده بودند اما باتوجه به زمان باقي مانده تا مسابقات بعيد مي دانم آنها حضور خود را رسمي كنند. كره در المپيك برزيل دوم شده و ترس از باخت مجدد در ايران را دارد كه مبادا براي مسابقات سال آينده كه ميزبان است تضعيف روحيه شود!

وي ادامه داد: هميشه بالاي سي تيم در سيزم تكواندو حضور داشتند اما چون مسابقات در اين قسمت از قاره آسيا برگزار مي شود،‌ رفت و آمد براي برخي از كشورها سخت است. در هر صورت به جز كره كشورهاي موفقي در سيزم تكواندو مثل الجزاير و برزيل و همچنين تك چهره هاي كشورهاي ديگر در تهران حاضر مي شوند.
 

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار