سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی:

آتش‌بس 72 ساعته تاکنون رعایت شده است

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد آتش بسی که بامداد دوشنبه در نوار غزه به اجرا درآمد، تا به این لحظه رعایت شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  خبرگزاری فرانسه، در حالی که مذاکرات برای بین صهیونیست‌ها و فلسطینیانبرای رسیدن به آتش بسی دائم همچنان ادامه دارد ، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد این آتش بس 72 ساعته که بامداد دوشنبه در نوار غزه به اجرا درآمد ، تا به این لحظه رعایت شده است.

یک سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت از زمان اجرای آتش بس 72 ساعته ، هنوز هیچ راکتی از سوی نوار غزه به فلسطین اشغالی شلیک نشده و همچنین نیرو‌های ارتش اسرائیل نیز از حملات هوایی به غزه خودداری کرده است.

مذاکره کنندگان از این پس مسئولیت دارند تا این آتش بس را به آتش بسی پایدار تبدیل کنند و به مناقشه ای که بیش از 2 هزار کشته بر جا گذاشته است ، خاتمه دهند.

به این ترتیب قاهره از دو طرف درگیر خواست تا از این آتش بس استفاده کنند و در جهت برقراری « آتش بسی جامع و دائمی » تلاش کنند.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز از رژیم صهیونیستی و حماس خواست برای برقراری آتش بسی طولانی تر تلاش کنند.

با این حال" یووال اشتینیتز" ، وزیر جاسوسی رژیم صهیونیستی گفت:" پیش از آنکه بفهمیم آیا این آتش بس دوامی خواهد داشت یا نه ، باید  بسیار احتیاط کنیم."

وی افزود : " باید از این پس ، پیروزی نظامی خود را یک پیروزی سیاسی تعبیر کنیم ، در وهله نخست این بدان معنا است که حماس نباید به موفقیت سیاسی دست یابد و به خاطر خشونت ها به آن پاداش داد."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار