اصفهان/

واکسیناسیون رایگان بیش از 200 هزار رأس دام بر علیه بیماریهای مشترک در سمیرم

رئیس شبکه دامپزشکی سمیرم گفت: در 4 ماهه اول سال بیش از200 هزار رأس دام در شهرستان سمیرم به صورت رایگان علیه بیماریهای مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، مصطفی بیات با اشاره به واکسیناسیون رایگان476 هزار و 539 رأس دام سبک(گوسفند،بز و بزغاله) وسنگین (گاو و گوساله) از ابتدای سال تاکنون در شهرستان سمیرم گفت: ازاین تعداد حدود 215 هزار و889 رأس آن بر علیه بیماریهای مشترک و با همکاری گروه های بخش خصوصی واکسینه شدند.

بیات بیان کرد: با توجه به بیماری های رایج آبله، تب برفکی و... و همچنین بیماریهای مشترکی مثل تب مالت، شاربن واز این قبیل بیماری ها در بین دام ها، اهمیت و سلامت انسان و دام می طلبد که به موضوع واکسیناسیون توجه ویژه ای شود.

وی عنوان کرد: با توجه به شعار شبکه دامپزشکی دام سالم، غذای سالم، انسان سالم، ما براساس برنامه ریزی دقیق و منظم در راستای تحقق این شعار گام های موثری برداشته ایم و جهت تحقق این امر شبانه روزی تلاش می کنیم.

رئیس شبکه دامپزشکی سمیرم تاکید کرد: اگر دامداران به موقع به واکسیناسیون دام خود بپردازند از شیوع و یا پیدایش بسیاری بیماری های دامی و انسانی جلوگیری می شود.


انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.