در حالیکه قیمت خرید لیموترش در قطب تولید آن کاهش یافته و به کیلویی 2500 تومان رسیده قیمت این محصول در بازار مصرف همچنان بالا و بیش از سه برابر نرخ تولید است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، سادات‌نژاد نایب رییس خانه کشاورز رودان (قطب تولید لیموترش) با بیان این‌که در حال حاضر هر کیلوگرم لیمو ترش از باغدار 2500 تا 2600 تومان خریده می‌شود، گفت: در بازار میدان تره بار تهران قیمت لیمو ترش کیلویی 3400 تا 3500 تومان است.
 
وی ادامه داد: این در حالی است که ماه گذشته قیمت لیمو ترش در باغ 3000 تومان و در بازار میوه و تره بار تهران 4500 تومان فروخته می‌شد.
 
نایب رییس خانه کشاورز رودان علت این کاهش قیمت را گذشتن فصل لیموترش و آمدن لیموترش جهرم به بازار عنوان و اظهار کرد: قیمت این محصول در ماه آینده نیز کاهش پیدا می‌کند.
 
سادات‌نژاد با اشاره به بیماری جارؤک جادوگر افزود: این بیماری باعث شده حدود 80 درصد باغ‌های لیموترش آسیب ببینند.
 
وی با بیان این‌که قیمت فروش لیموترش برای باغداران مقرون به صرفه نیست، گفت: قیمت تمام شده لیمو ترش با توجه به هزینه‌ای که یک کشاورز برای برداشت این محصول می‌کند همخوانی ندارد چراکه 70 درصد فروش لیمو ترش بابت هزینه تولید آن است.
 
این باغدار تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید راهکارهایی را برای مقابله با بیماری جارؤک لیموترش بیندیشد و از کشورهای همسایه برای دفع این بیماری کمک بگیرد.

انتهای پیام/


منبع:ایسنا
برچسب ها: قیمت ، افزایش ، برابر ، لیمو ، ترش ، قطب ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار