در گفتگو با پایگاه لبنانی العهد؛

لاریجانی: حزب‌الله لبنان معادلات منطقه را تغییر داد/ تلاش اسرائیل برای تبدیل شدن به بزرگترین قدرت منطقه با شکست مواجه شده است

رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران در اظهاراتی گفت که دفاع حزب الله از لبنان و اداره ویژه‌ی جنگ لبنان با رژیم صهیونیستی در سال 2006، معادلات را در منطقه تغییر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری العهد، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی  اختصاصی با این پایگاه خبری، پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه علیه رژیم صهیونیستی را دستاورد بزرگی برای لبنان و منطقه عنوان و تأکید کرد که مقاومت سرمایه بزرگی برای ملت لبنان به شمار می‌رود.

لاریجانی در این گفتگو با بیان اینکه تجاوز رژیم صهیونیستی در سال 2006 پیامدهای خطرناکی در سطح منطقه داشت گفت: دفاع حزب الله در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی و اداره ویژه جنگ رویداد منحصر به فردی را بوجود آورد که سبب تغییر معادلات در منطقه شد.

وی گفت: اسرائیل از دهه ها قبل سعی داشت تا تنها نیروی در منطقه شود؛ اما با شکست مواجه شد.
رئیس مجلس ایران  همچنین در سخنان خود تأکید کرد که تنها نیرویی که می‌تواند امروز در برابر اسرائیل بایستد، نیروی مقاومت است که قادر است معادله را تغییر دهد، نه سخنان و مواضع بین المللی ومنطقه ای که گاه گاه بیان می‌شود.

وی افزود: تنها چیزی که می تواند سبب توازن قدرت شود و شرایط کنونی را تغییر دهد، نیروی مقاومت و قدرت آن بر پایداری، بازدارندگی و بهره بردن از معنویت‌های سرشار است، بطوریکه این مسأله در خلال جنگ22 روزه(تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه در خلال 27 دسامبر2008 تا 17 ژانویه 2009 که 22 روز به‌طول انجامید و جنگ 8 روزه( تجاوز این رژیم به غزه در سال 2012)  و نیز جنگ اخیر در غزه تکرار شد.

لاریجانی همچنین در سخنان خود گفت: من در یکی از سفرهایم به اروپا در خلال تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان، از یکی از سران اروپایی شنیدم که اولمرت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی به مانند جسد بی جان شده است.

 وی گفت: که تمامی تلاشهایی که صهیونیست‌ها آن را انجام می‌دهند تا بزرگترین قدرت در منطقه شوند با شکست مواجه شده است و برعکس آن اتفاق افتاده است.

وی همچنین تأکید کرد که ضرورت دارد تا تجربه‌های مقاومت زنده بماند و از آن استفاده شود و پشتیبانی بیشتری از آن شود.

وی در پایان گفت: پیروزی مقاومت در ژوئیه2006 دستاورد بزرگی در لبنان و منطقه به نمایش گذاشت ودرست است که لبنان کشوری کوچک است، اما زمانی پیروز شد که بسیاری از کشورهای بزرگ نمی توانستند چنین پیروزی را محقق سازند، و از این رو مقاومت سرمایه بزرگی برای ملت لبنان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

برچسب ها: لاریجانی ، لبنان ، مصاحبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار