رئیس واحد علوم و تحقیقات در بازدید از انجمن علمی هوافضا:

انجمن‌های علمی با ایجاد "شرکت‌های دانش بنیان" برای تجاری سازی طرح‌های خود اقدام کنند

رئیس واحد علوم و تحقیقات در جمع اعضای انجمن علمی هوافضا با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت بنیاد ملی نخبگان از طرح‌های پژوهشی تصریح کرد: اعضای انجمن‌های علمی و ادبی، دانشجویان و اعضاء هیات علمی می‌توانند با ایجاد و عضویت در شرکت‌های دانش بنیان به سمت تجاری سازی طرح‌های علمی و تحقیقاتی خود حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، علی عباسپور در بازدید از انجمن علمی هوافضا این واحد دانشگاهی از فعالیت پویا و با نشاط این انجمن ها ابراز خرسندی کرد و گفت: واحد علوم و تحقیقات برای ارتقاء سطح علمی و تحقیقاتی انجمن های دانشگاه آماده همکاری صد در صدی است.

وی به حمایت ویژه از انجمن های علمی ادبی و هنری در زمینه های سخت افزاری و نرم افزاری اشاره کرد و افزود: انجمن های علمی، ادبی و هنری می توانند با فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود انعکاس دهنده سطح علمی واحد علوم و تحقیقات در جامعه باشند و ظرفیت های علمی خود را در سطح جامعه به اثبات برسانند.

عباسپور از حضور فعال انجمن های واحد علوم و تحقیقات در مسابقات ملی و بین المللی استقبال و تاکید کرد: حضور و فعالیت در این مسابقات عرصه مطلوبی برای انعکاس فعالیت های علمی ، هنری و تحقیقاتی دانشجواین واحد علوم و تحقیقات در کل کشور است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات به حمایت های مادی و معنوی دانشگاه از طرح های پژوهشی اشاره کرد و گفت: انجمن های علمی برای ارتقاء سطح علمی و تحقیقاتی خود تنها به منابع مالی متکی نباشند و از تخصص و تجربه اساتید دانشگاه نیز بهره گیرند.

وی با بیان این مطلب که دانشگاه محل کسب تجربه و ایده پردازی است، گفت: آموزش های تخصصی و عملیاتی در کنار مباحث تئوریک که منجر به بارور شدن استعداد های علمی در دانشگاه می شود، بسیار با اهمیت است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات از تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مورد نیاز انجمن‌های علمی ادبی خبر داد و خواستار فعالیت گسترده تر انجمن ها و نشریات علمی وابسته به این انجمن ها شد و تصریح کرد: واحد علوم و تحقیقات آماده ارائه کمک های بلا عوض به انجمن ها برای ایجاد و تاسیس شرکت های دانش بنیان است. 

عباسپور انجمن‌ها را به فعالیت‌های تیمی قابل توجه توصیه کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود دانشجویان تحصیلات تکمیلی حضور پررنگ تری در انجمن‌های علمی داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.