با حضور معاون گردشگری؛

تفاهم نامه همکاری کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و جامعه تورگردانان ایران امضا شد

تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و جامعه تورگردانان ایران با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور ارایه خدمات فرهنگی به گردشگران امضاء شد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان در مراسم  امضای تفاهم نامه همکاری کتابخانه ملی و جامعه تورگردانان اظهار داشت: با امضای این سند فرصت خوبی در صنعت گردشگری برای  ارائه خدمات فرهنگی به گردشگران ورودی به ایران فراهم می‌شود.

وی افزود: همکاری جامعه تورگردانان به عنوان یکی از فعال ترین تشکل های گردشگری و کتابخانه ملی به عنوان مرکزی فرهنگی نشان از عزمی جدی درخصوص معرفی فرهنگ و تمدن غنی کشورمان به گردشگران خارجی و استفاده حداکثری از ظرفیت های متقابل به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه از این پس کتابخانه ملی به عنوان یک مقصد جدید در صنعت گردشگری کشور شناخته خواهد شد، افزود: امضای تفاهم نامه منعقد شده امکان بازدید گردشگران خارجی از کتابخانه ملی به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری استان تهران و نیز مرکزی غنی از اطلاعات فرهنگی کشور را فراهم خواهد آورد.

رحمانی با اشاره به الگوسازی این نوع تفاهم نامه ها گفت: تفاهم نامه مورد نظر شروع میمون و خوبی است برای سایر مراکز تا با  در نظر گرفتن این نمونه و الگوی مناسب، بتوانند ظرفیت های فرهنگی خود را به معرض دید گردشگران خارجی قرار دهند.

معاون گردشگری بیان داشت: جامعه تورگردانان با توجه به امضای این تفاهم نامه در تلاشند تا بازدید از کتابخانه ملی در برنامه  تورهای ورودی  قرار گیرد تا بتوان با استفاده از این مقصد جدید در راستای تحقق توسعه فرهنگی و گردشگری گامی موثر برداشت.

محمد سلطانی فر، مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران نیز طی امضای تفاهم نامه اظهار داشت: حوزه گردشگری فرهنگی یکی از حوزه های پرمخاطب  است که  جمهوری اسلامی ایران بدلیل دارا بودن مراکز و ظرفیت های عظیم فرهنگی می تواند به یک مقصد مهم برای گردشگران خارجی و علاقمندان به مباحث فرهنگی تبدیل شود.

سلطانی فر افزود:  امکانات و فضای مناسب کتابخانه ملی می تواند نقطه شروع بازدید گردشگران خارجی باشد تا قبل از حضور در سایر مراکز فرهنگی استان ها، در این مکان با فرهنگ کشورمان آشنا شوند. 

وی افزود: در کتابخانه ملی فضا و زمینه های فرهنگی در سطحی است که مطمئنا می تواند رضایت کامل گردشگران را جلب کند.

ابراهیم پورفرج، رئیس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران با اشاره به امضای این تفاهم نامه با کتابخانه ملی بیان داشت: در بازدید های بعمل آمده از کتابخانه ملی مطمئن شدیم که با قرار دادن بازدید گردشگران خارجی در آن می توانیم سهم عمده ای در معرفی ظرفیت های فرهنگی کشورمان ایفا نماییم.

پورفرج گفت: در برنامه های آتی جامعه تورگردانان ایران بازدید راهنمایان از کتابخانه ملی در دستور کار جامعه قرار گرفته است. 

لازم به ذکر است این تفاهم نامه در 5 ماده اصلی به امضا رسیده است که نمایندگان کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و جامعه تورگردانان ایران را موظف به اجرای مفاد این تفاهم نامه می کند. از مهمترین مفاد این طرح، معرفی کتابخانه و امکانات آن به گردشگران خارجی، گنجاندن بازدید از کتابخانه ملی در برنامه تورهای جهانگردان خارجی، بازدید دسته جمعی یا انفرادی گردشگران خارجی از کتابخانه از سوی جامعه تورگردانان ایران و همکاری و هماهنگی جامعه نسبت به برپایی نشست هایی جهت آشنایی راهنمایان تور ها با اهداف فرهنگی سازمان، فراهم نمودن شرایط و امکانات لازم جهت بازدید گردشگران خارجی از سوی سازمان میراث فرهنگی است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار