یزد/

صدور کارت الکترونیکی سلامت در وزارت تعاون

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور کارت الکترونیکی سلامت در این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛علی ربیعی، در مراسم کلنگ‌زنی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه برای بررسی مشکلات و خواسته‌های مردم بافق به این شهرستان سفر کرده‌ایم، اظهار داشت: معاون و قائم‌مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رفع مشکلات سنگ آهن و کارکنان و بازنشستگان آن بیان کرد: خوشبختانه حقوق بازنشستگان این معدن بدون وقفه پرداخت و در مجموع پرداخت‌ها به روز شده است.

ربیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر 90 درصد مردم شهرستان بافق زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: آماده خدمات‌رسانی به 10 درصد بقیه نیز هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح بیمه سلامت اظهار داشت: از ابتدای فراخوان اجرای این طرح تا کنون، 6 میلیون نفر برای بیمه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند که تا کنون برای 5 میلیون نفر دفترچه بیمه سلامت صادر شده است و به زودی کارت الکترونیکی سلامت نیز برای این افراد صادر خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از اجرای دیگر طرح‌ها از سوی این وزارتخانه خبر داد و عنوان کرد: طرح بیمه ایرانیان و پرداخت یارانه کالایی به افراد نیازمند نیز از جمله این خدمات بوده است.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح پرداخت یارانه کالایی، 7 میلیون نفر حمایت غذایی خواهند شد که تاکنون 90 درصد این افراد سبد کالایی خود را دریافت کرده‌اند.

ربیعی همچنین با اشاره به یکی از طرح‌های خوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در این طرح معتادان زیر پوشش قرار می‌گیرند و این وزارتخانه با ساز و کارهای تعریف شده و با پوشش بیمه‌ای و دریافت مبلغی بسیار اندک، به درمان معتادان مبادرت خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این مراسم از معدن سنگ آهن چغارت بافق بازدید و با کارگران این معدن از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر تعاون برای افتتاح چند پروژه عمرانی و شرکت در شورای اشتغال استان یزد به این استان سفر کرده و در سفر دو روزه خود علاوه بر مرکز استان، در شهرستان‌های بافق، میبد و اردکان نیز حضور خواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.