تاج‌گردون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برنامه "ششم توسعه" خرداد یا تیر 94 به مجلس می‌آید

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طبق زمانبندی اعلام شده توسط دولت، لایحه برنامه ششم توسعه خرداد یا تیر سال آینده به مجلس ارسال خواهد شد.

غلامرضا تاج‌گردان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به زمان دریافت لایحه برنامه ششم توسعه گفت: طبق زمانبندی اعلام شده توسط دولت، این لایحه خرداد یا تیرماه سال آینده به مجلس ارسال خواهد شد.

وی افزود: به لحاظ زمانبندی نیازی نیست لایحه برنامه ششم امسال به مجلس ارسال شود چرا که شروع برنامه ششم از ابتدای سال ۹۵ است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات خاطرنشان کرد: قطعا امسال لایحه برنامه ششم توسعه را دریافت نخواهیم کرد.

این در حالی است، محمد نهاوندیان پیشتر در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه لایحه برنامه ششم در چه وضعیتی است، گفت: خوشبختانه دولت به موقع حرکت‌های اولیه را آغاز کرده است.  
 
وی افزود: یک طرح اولیه از سوی معاونت برنامه‌ریزی در دولت ارایه شد.
 
رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان این که شوراهای بخشی و منطقه‌ای تشکیل خواهد شد ،گفت: تا پایان سال یک پیش‌نویس اولیه از مباحث فرابخشی و بخشی ارائه خواهد شد.  
 
نهاوندیان تاکید کرد: امید ما این است با آغاز هفته دولت در شهریور شاهد گام نخست در حرکت بخشی در رابطه با برنامه ششم باشیم. 

همچنین محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تیرماه امسال در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به آخرین وضعیت تدوین برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: طبق اطلاعات ما دولت در حال تدوین این برنامه است.

وی افزود: قرار است دولت تا پایان سال جاری برنامه ششم توسعه را بررسی و به مجلس ارسال کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: مجلس نیز سال آینده پس از اتمام بررسی لایحه بودجه سالانه، ‌بررسی برنامه ششم توسعه را در دستور کار قرار می‌دهد.

فرهنگی تاکید کرد: انشالله تا پایان مهلت قانونی برنامه پنجم توسعه اقتصادی، برنامه ششم تدوین خواهد شد.

علی لاریجانی رئس مجلس شورای اسلامی نیز پیشتر در حاشیه بازدید از نمایشگاه  آغاز عصر نفت در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه تدوین برنامه ششم توسعه چه زمانی آغاز خواهد شد؟ گفت: برنامه ششم باید در دولت آغاز شود و در مرکز پژوهش‌های مجلس نیز بحث‌های این موضوع  آغاز شده است، همچنین همایشی در این زمینه خواهیم داشت. 

انتهای پیام/
برچسب ها: برنامه ، توسعه ، ششم ، خرداد ، تیر ، مجلس ، دولت ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار