گزارشی کامل از آنچه در خیمه "غزه‌،‌ تنهای پیروز" رخ داد+ تصویر

خیمه "غزه، تنهای پیروز" از به همت دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، دانشکده فنی تهران، خواجه نصیر، علم­ و صنعت، گروه‌های جهادی و با کمک اتحادیه امت واحده کار خود را پایان داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، خیمه "غزه، تنهای پیروز" به همت دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، دانشکده فنی تهران، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه علم‌ و صنعت تهران، گروه‌های جهادی و با کمک اتحادیه امت واحده از 19 تا 24 مرداد به مدت یک هفته در پارک دانشجو فعالیت کرد.
         
اجرای موسیقی، جمع‌آوری کمک، طرح سرپرستی ایتام غزه از برنامه‌های ثابت خیمه بود.حضور میهمانان و سخنرانی آن‌ها نیز بخشی از فعالیت‌های خیمه را تشکیل می‌داد.

روز یکشنبه 19 مرداد رجایی‌فر از دانشجویان پیرو خط امام و مسئول ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام، محمد‌علی رامین دبیرکل بنیاد جهانی هولوکاست و محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی میهمانان خیمه بودند که به ایراد سخنرانی پرداختند.
       
      
       
سعدالله زارعی کار‌شناس مسائل منطقه و استاد دانشگاه علامه طباطبایی سخنران روز دوم خیمه بود که و به سؤالات حاضرین نیز پاسخ داد.
     
    
روز سه‌شنبه صادق شهبازی از فعالین جهان اسلام در خیمه حضور یافت و سخنرانی کرد. سپس خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران خیمه حاضر شد و پس از بازدید از نمایشگاه عکس کودکان فلسطینی و طرح اکرام ایتام فلسطینی توسط خیرین تهرانی، برای تشکر از حضار به ایراد سخنرانی پرداخت.
       
روز چهارم خیمه نیز محمدعلی صمدی نویسنده و فعال در حوزهٔ فلسطین در خیمه حاضر شد و پیرامون فلسطین صحبت کرد.

      
روز پنجم که آخرین روز خیمه بود پرکار‌ترین روز بود. ابتدا علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در خیمه و تقبل سرپرستی یکی از ایتام غزه، به ایراد سخنرانی و پاسخگویی به سوالات حضار پرداخت.
سپس شب شعری با حضور آقایان محدثی، داوودی، سعیدی‌راد و اسماعیلی برگزار شد. میهمان بعدی خیمه نیز مجتبی رحماندوست نمایندهٔ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود.
    
    
    
     
از قسمتهای جذاب خیمه می‌توان به غرفه کودکان اشاره کرد که روزهای برپایی خیمه شاهد حضور کودکانی بود که با نقاشی‌های خود از بچه‌های فلسطینی ابراز حمایت می‌کردند.

     

    
از ابتکارات دیگر این خیمه غرفه سرپرستی ایتام غزه بود٬ به نحویکه متقاضیان با پر کردن فرمی سرپرستی یکی از ایتام غزه (که قبلا شناسایی شده بودند) رابرعهده می‌گرفتند.

    

     

     
بخش دیگر خیمه حضور مردمی بود که با گرفتن عکس و در دست داشتن تابلویی که در آن نوشته شده بود: «قلب ایران برای غزه می‌تپد» همراهی خود را با مردم غزه نشان می‌دادند.

لازم به ذکر است که همراهی مردم همیشه‌حامی فلسطین در این خیمه و ابراز حمایت آنان بسیار به برگزاری خیمه و برگزارکنندگان آن کمک کرد و بار دیگر نشان داد اگر پرچمی از سوی دانشجویان آرمان‌خواه بلند شود، مردم نیز حامی و پشتیبان آن خواهند بود و از همه مهم‌تر اینکه قلب همهٔ اقشار جامعه برای فلسطین می‌تپد و آزادسازی قدس شریف را در صدر آرمانهای خود می‌دانند.

      
انتهای پیام/

برچسب ها: خیمه ، غزه ، تنها ، پیروز ، دانشجو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار