توکلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لایحه "خروج از رکود" را افرادی تهیه کرده‌اند که مسئولیت خاصی در دولت ندارند/ وزرا نقشی در آن نداشتند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: لایحه خروج از رکود بدون نظر مجلس تهیه شده است آن هم توسط کسانی که مسئولیت خاصی در دولت ندارند، مهمتر از این مطلب، ظاهرا وزرا نقش تعیین‌کننده نداشتند.

احمد توکلی در پی اظهارات رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مبنی بر اینکه دولت در تهیه " لایحه خروج از رکود اقتصادی" با مجلس همکاری نکرده است به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: من نظر آقای تاج‌گردون را تأیید می‌کنم.

وی افزود: البته وظیفه قانونی دولت نیست که قبل از تقدیم لایحه، نظر مجلسی‌های ذیربط را (کمیسیون‌های برنامه، بودجه و محاسبات و اقتصادی) جویا شود ولی اقتضا ایجاد تفاهم و تسریع در حل مشکلات مردم این است که دولت و مجلس باهم در فراهم کردن مقدمات و انجام کار نزدیکتر باشند.

 توکلی تاکید کرد: لایحه خروج از رکود بدون نظر مجلس تهیه شده است آن هم توسط کسانی که مسئولیت خاصی در دولت ندارند، مهمتر از این مطلب ظاهرا وزرا نقش تعیین‌کننده نداشتند.

عضو کمیسیون برنامه تصریح کرد: یکی از اعضای تیم مشاوران اقتصادی دولت گفته است "ما که تصمیم‌گیر هستیم باید یکدست باشیم" و من روی این جمله "تصمیم‌گیر هستیم" حرف دارم.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی رئیس جمهور و وزرا تصمیم‌گیر هستند چون آنها در مقابل مجلس و مردم باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: اگر مشاوران اقتصادی همکاری می‌کنند که عاقلانه هم هست ولی حق تصمیم‌گیری ندارند.

توکلی افزود: این درست نیست که افرادی خارج از دولت که حق قانونی تصمیم‌گیری ندارند، تصمیم‌گیری کنند.

وی در ادامه به سرانجام لایحه خروج از رکود و نحوه بررسی آن در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: نحوه بررسی و سرانجام این لایحه بستگی به احکام آن دارد.

توکلی تأکید کرد: ما نه بنا داریم که با این لایحه مخالفت کنیم و نه بنا داریم بدون بررسی آن را تصویب کنیم.

این نماینده اقتصاددان مجلس اظهار داشت: لایحه خروج از رکود باید طبق قواعد عقلانی، علمی، جهت‌گیری‌های مردمی، صحیح و اسلامی تصویب شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: باید بررسی و تصویب نهایی این لایحه برای جلوگیری از تورم مفید باشد.

نماینده تهران در مورد اینکه در آستانه بررسی برنامه ششم توسعه و همچنین لایحه بودجه 94 هستیم آیا ضرورتی برای بررسی لایحه خروج از رکود وجود دارد یا خیر گفت:  این یک بسته راه حل‌های کوتاه مدت است، البته باید این بسته با راهکارهای بلند مدت هم‌خوانی داشته باشد.

توکلی در پایان گفت: ارائه این لایحه از طرف دولت برای پیدا کردن راه‌کارهای کوتاه مدت کار مثبتی است و امیدوارم مفید باشد.

اضافه می‌شود، غلامرضا تاج‌گردون در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به آخرین وضعیت لایحه خروج از رکود اقتصادی اشاره کرد و گفت: این لایحه به زودی در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما موافق لایحه خروج از رکود اقتصادی هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در خصوص این که آیا شما در تدوین این لایحه با دولت همکاری کرده‌اید یا خیر گفت: خیر، دولت لایحه را به مجلس ارائه خواهد کرد.

نماینده گچساران تاکید کرد: همین که دولت اراده کرده چنین لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند، کار بزرگی است.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار