15 درصد زنان دچار "فشارخون بالا" هستند

بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که حدود 10 تا 15 درصد زنان دچار مشکل فشارخون بالا هستند و این مشکل به ویژه در دوران پس از بارداری بیشتر مشاهده می‌شود.

مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از جمله نگرانی‌های مهم سلامتی که متأسفانه روز به روز نیز بیشتر می‌شود گسترش بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی، عروقی، مغزی، عصبی، کلیوی، دیابت و فشارخون بالا است.

وی با بیان اینکه فشارخون بالا به عنوان یکی از عوامل اصلی ابتلا به بیماری‌های مزمن دیگر نیز شناخته می‌شود، افزود: درصد بالایی از جمعیت جوامع مختلف از جمله جامعه ما دچار فشارخون بالا هستند و این مشکل به ویژه در زنان شایع شده است.

گرجی تأکید کرد: بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که حدود 10 تا 15 درصد زنان دچار مشکل فشارخون بالا هستند و این مشکل در دوران پس از بارداری بیشتر مشاهده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اغلب موارد فشارخون در سنین میانسالی و سالمندی مشاهده می‌شود البته در سال‌های اخیر شاهد کاهش سن ابتلا به فشارخون بالا در بین افراد جامعه و در واقع افزایش موارد این بیماری در بین افراد جوان بوده‌ایم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار