تشکری هاشمی خبر داد

آماده سازی فضاهای حمل و نقل برای مقابله با بحران‌های احتمالی / خبرنگاران بحران تربیت می‌شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از امضای تفاهم نامه همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران خبر داد.

 به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سید جعفر تشکری هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ما بین معاونت حمل و نقل و ترافیک و مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان این که زمانی که صحبت از مدیریت بحران در شهر می‌شود در واقع چگونگی و مقابله با بحرانهای طبیعی نظیر سیل، زلزله و طوفان مدنظر است اظهار داشت: باید توجه نمود که این حوادث به خودی خود بحران نیستند و بحران زمانی است که علی رغم برخورداری از امکانات لازم قادر به استفاده صحیح از آن نباشیم.
 
وی با اشاره به این که امروزه بسیار از کشورهای دنیا با مشکلاتی مشابه کشورمان رو به رو می‌شوند در  حالی که تلفات کمتری در آن‌ها رخ می‌دهد افزود: ‌این تفاوت‌ها تنها به  دلیل تفاوت در برنامه ریزی در سه مقطع آمادگی قبل از بحران، در زمان بحران، و نیز پس از آن است که تفاهم نامه امروز نیز به نوعی عملی نمودن آمادگی قبل از بحران خواهد بود.
 
وی با تأکید بر بهره گیری از سرمایه‌های انسانی در  مقابله با بحران‌های پیش بینی شده و مدیریت صحیح آن  افزود: تجارت گذشته و وقوع بیش از 300حادثه طبیعی در کشور بیانگر مستعد بودن ایران در برابر حوادث طبیعی بوده و تمامی این موارد نیاز به آمادگی در برابر حوادث را بیشتر می‌نماید چرا که مؤثرترین عامل در مقابله با بحران آمادگی قبل از آن  است.
 
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی به عنوان زیربنای مدیریت بحران افزود:‌ چرا که عدم اطلاع کافی از تونل‌ها، معابر، وضعیت بزرگراه‌ها مانع از ایجاد شبکه اضطراری و امداد رسانی به موقع به شهروندان خواهد شد.
 
تشکری هاشمی با اشاره به تهیه  امکانات حمل و نقلی مناسب در زمان بحران افزود: آماده سازی قبل از حادثه و تمرین بحران یکی از دیگر موارد حائز اهمیت در جهت مقابله با بحران‌های احتمالی است که به این منظور ستادی با حضور دستگاه‌های مرتبط در حوزه حمل و نقل در حال تشکیل شدن است تا این آمادگی‌ها را به حداکثر برساند.
 
وی در ادامهبا اشاره به مؤثر‌ترین سازمان‌ها در زمان وقوع بحران ظهار داشت: امضا تفاهم نامه امروز با مدیریت بحران در واقع به معنای ایجاد آمادگی حداکثر و به اشتراک گذاشتن تجربیات و امکانات برای مقابل به حوادث آینده است.
 
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد:  مهم نیست که حادثه چه زمانی اتفاق بیافتد بلکه مهم آن است که هر زمان که اتفاق می‌افتد از آمادگی لازم برخوردار باشیم که البته باید در راستای ایجاد زیرساخت‌های آموزش‌های لازم نیز صورت بپذیرد.
 
در ادامه این جلسه صادقی رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران با بیان این که فضاهای بسیاری در شهر تهران هم اکنون در راستای خدمت رسانی به شهروندان فعالند اظهار داشت: در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا بسیاری از این فضاها از کاربرد چند گانه برخوردار بوده که مهمترین آن‌ها استفاده از ایستگاه‌های مترو و پارکینگ‌های طبقاتی به عنوان  اسکان موقت در زمان بحران است.
 
وی با تأکید بر این که بنابراین تفاهم نامه مدیریت بحران و معاونت حمل و نقل و ترافیک موظف به آماده سازی فضاهای لازم برای اسکان شهروندان در زمان بحران خواهند بود تصریح کرد:‌ امیدواریم با این تفاهم نامه انسجام بیشتری با برنامه ریزی مطلوبتر در زمان حادثه صورت پذیرد.
 
رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران در ادامه با اشاره به این که طبق پیش بینی‌های به عمل آمده در زمان حادثه باید برای 3میلیون نفر در تهران ظرفیت‌های لازم جهت  اسکان اضطراری ایجاد شود از بوستان‌ها، سالن‌های ورزشی، ایستگاه‌های اتوبوس، پایانه‌ها، پارکینگ‌هاو اماکن برخوردار از زیرساخت‌های لازم به عنوان مهمترین فضاها جهت اسکان اضطراری نام برد و افزود: سوله‌های مدیریت بحران نیز در واقع جهت استقرار ستادهای مدیریت بحران و ارائه خدمات به نواحی و مناطق در نظر گرفته پیش بینی شده است.
 
صادقی با اشاره به تربیت خبرنگاران بحران جهت اطلاع رسانی در زمان بحران خاطرنشان کرد: تمامی این خبرنگاران پس از آموزش‌ دوره‌های لازم در زمان حادثه تحت مدیریت واحد اطلاع رسانی خواهند گرفت.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فضا ، بحران ، مقابله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار