"یوشکا فیشر" ارسال سلاح برای کُردهای عراق را خواستار شد

وزیر امور خارجه سابق آلمان شک دولت درباره مسئله ارسال سلاح برای کردهای عراق را نامناسب دانسته و خواستار ارسال تسلیحات برای این منطقه به منظور مقابله با تروریست‌های داعش شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هفته نامه "اشپیگل"؛  "یوشکا فیشر" وزیر امور خارجه سابق آلمان خواستار ارسال سلاح برای کردهای عراق به منظور مقابله با تروریست های داعش شد.
 
وی ارسال سلاح برای عراق را تنها فرصت برای مقابله با این تروریست ها دانسته و گفت که ما نمی توانیم یک سازمان تروریستی که انسان ها را به صورت وحشتناک قتل عام کرده و زنان را سرکوب می کند  با محافل دعا و تبلیغات متوقف کنیم.
 
این سیاستمدار حزب سبز آلمان همچنین تصریح کرد که ما باید سلاح بیشتری به کردهای عراق ارسال کنیم و موظف به کمک به آن ها هستیم. یک دولت اسلامی افراطی تحت حاکمیت داعش همچنین امنیت آلمان را هم به خطر می اندازد.
 
وی افزود: اروپا باید در مسئله عراق فورا به صورت مشترک رفتار و عمل کند. آلمان باید در کمک به این کشور با تسلیحات با ابتکار عمل فرانسوی های شجاع، انگلیسی ها و چکی ها همراه شود. آلمان نمی تواند نگاه کند که چگونه پایتخت کرد نشین ها در عراق ویران می شود. منطقه کرد نشین شمال عراق در آِینده یک نقش مهمی را در منطقه ایفا می کند.
 
فیشر شک دولت آلمان در ارسال سلاح برای کردها را نامناسب ارزیابی کرد.
 
مسئله ارسال سلاح برای کردها در عراق به منظور حمایت از آن ها در برابر تروریست های داعش بحث های زیادی را در بین سیاستمداران آلمانی به وجود آورده و در این باره اختلاف نظر شدیدی میان آن ها وجود دارد.
 
در حالی که وزیر امور خارجه آلمان و وزیر اقتصاد این کشور ارسال سلاح برای کردها در صورت تداوم تحریم ها را اخیرا در یک موضع گیری، کاملا رد نمی کنند، اما برخی دیگر از سیاستمداران آلمانی از جمله وزیر توسعه آلمان مخالف چنین اقدامی هستند.
 
رئیس اتحادیه احزاب مسیحی آلمان در کمیسیون سیاست خارجی پارلمان هم درباره تصمیم گیری های عجولانه در این باره هشدار داده و اظهار داشته است که ارسال سلاح به تنهایی هیچ راه حلی نبوده و ما قبل از همه چیز به یک طرح کلی سیاسی نیاز داریم.  برای این منظور باید ابتدا مشخص شود که چه کسی بر عراق حکومت می کند و در صورت امکان در بین دو تا سه سال شرایط برای انتخابات جدید ایجاد شود.
 
وزیر دفاع آلمان نیز ارسال سلاح برای کردها را رد کرده و از ارسال تجهیزات برای این منطقه حمایت کرده است.
 
این در حالی است که سخنگوی دولت آلمان چندی پیش هر گونه ارسال سلاح برای کردهای عراق را رد کرده و آن را نقض دستورالعمل های دولت در زمینه ارسال تسلیحات دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار