در جلسه بررسی مشکلات شهرکهای صنعتی غیر دولتی شهرستان قدس مطرح شد:

ممنوعیت استقرار و صدور مجوز در شهرکهای زاگرس و اسماعیل آباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس در جلسه بررسی و حل مشکلات شهرکهای صنعتی غیر دولتی شهرستان قدس گفت: استقرار و صدور مجوز واحد جدید در شهرکهای زاگرس و اسماعیل آباد این شهرستان ممنوع است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شیدا اکار با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه بر اساس مصوبه هیات دولت و علی رغم ضوابط موجود شهرکهای صنعتی زاگرس با 151 هکتار مساحت و اسماعیل آباد  با 78 هکتار مساحت در داخل محدوده شهری به تصویب رسیده اند این امر مشکلاتی  را در زمینه  مدیریت  و نحوه صدور مجوزها بهمراه داشته است .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استقرار حدود 890 واحد صنعتی تولیدی از سوی هیات امنای دو شهرک  اعلام گردیده اظهار داشت: از این تعداد 177 واحد دارای پروانه بوده و برای ساماندهی سایر واحد ها باید اقدام لازم از سوی مراجع ذیربط صورت پذیرد.

 در ادامه این جلسه نعمت اله ترکی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران ضمن تاکید بر مصوبات پیشین گفت: بنابر نظر محیط زیست هرگونه  صدور مجوز و استقرار واحد جدید در شهرکهای مذکور ممنوع بوده و صرفا حفظ وضعیت موجود بدون توسعه و آلودگی زیست محیطی و با اجرای  سیستم تصفیه فاضلاب و فضای سبز در محدوده تصویبی قابل پذیرش می باشد.
وی ادامه داد: بر این اساس شهرداری و هیات امنای شهرکها امکان صدور مجوز ساخت وساز جدید در شهرکها را نداشته  و در صورت صدور مجوز پس از سال 89 باید نسبت به تخریب آنها اقدام کنند.

گفتنی است  در این جلسه  معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران ، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت و مدیر عامل شهرکهای صنعتی استان تهران ،فرماندار و معاونین فرمانداری قدس  و همچنین روسای محیط زیست و صنعت ومعدن شهرستان قدس حضور داشتند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار