سرانه مصرف انرژی ایرانیان 4 برابر متوسط جهانی است

امام جمعه ملارد، تعبیر مورد اشاره رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر عزم ملی و مدیریت جهادی را یکی از راه‌های برون رفت از سو مصرف‌های اینچنینی عنوان نمود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین حسینی، نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ملارد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای متعدد، بالقوه و برجسته ایران اسلامی اظهار داشت: با وجود توانمندی‌های بسیار در این کشور، اما متأسفانه از لحاظ میزان مصرف انرژی در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا، در وضعیت‌ مطلوبی قرار نداریم، بطوریکه سرانه مصرف انرژی هر ایرانی، 10 برابر یک اروپایی 20 برابر چینی‌ها و 4 برابر متوسط جهانی است و بزرگ‌ترین هدر دهنده انرژی در جهان هستیم.

وی در ادامه افزود: تعبیر مورد اشاره رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان در نامگذاری سال جاری "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" یکی از راه‌های برون رفت از سوء مصرف‌های این‌چنینی است.

وی در ادامه عنوان کرد: کشور عزیزمان ایران، 7 برابر سرانه طبیعی در دنیا منابع در اختیار دارد که با مدیریت هدفمند و اصولی، قادر خواهیم بود قله‌های پیشرفت را با سرعت و شتاب فزاینده‌ای فتح نماییم همانطور که در دوران دفاع مقدس و پس از آن نیز توانمندی خود را در عرصه‌ها و ابعاد گوناگون به جهانیان اثبات نمودیم.

امام جمعه ملارد، در پایان خاطرنشان کرد: انشاءالله با همیاری کلیه مردم و مسئولین و با وحدت و تلاش و کار جهادی (که در ساعت، روز و مقطع خاصی خلاصه نمی‌شود)، کلیه نارسایی‌ها رفع و دفع خواهد شد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: سرانه ، ملارد ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار