حجت‌الاسلام ‌و المسلمین سید محمدرضا واحدی معاون فرهنگی ارتش:

چهره‌های برجسته‌ای در ارتش وجود دارند که متون آنها در دانشگاههای رسمی کشور تدریس می‌شود

معاون فرهنگی ارتش گفت: چهره‌های برجسته‌ای در ارتش وجود دارند که متون آنها در دانشگاههای رسمی کشور تدریس می‌شود که ارتش از آنها خبر ندارد


به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام ‌و المسلمین سید محمدرضا واحدی معاون فرهنگی ارتش در مراسم اولین جشنواره خانواده‌های موفق ارتش که در سالن کوثر این سازمان برگزار شد اظهار داشت:  ارتش جمهوری اسلامی ایران گنجینه‌ای است که علاوه بر ماموریت‌های رزمی و نظامی از فکرهای عالی و اندیشه های برتر و ذهن‌های برتر در عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و سایر مقولات برخوردار است.

وی افزود: مرکز اسناد و آرشیو بسیار قوی سازمان‌های عقیدتی سیاسی در مجلات ارتش در 50 – 40 سال پیش  مسائل مربوط به ذهن‌های برتر و تکنیک‌های خلاقیت و مدیریت زمان که امروز مد روز شده و لقلقه‌ی زبان آن روز بوده، توسط نظامیان و ارتشی‌های عزیز که قصدی جز خدمت به این ملت و میهن و کشور نداشته‌اند انجام شده است.

معاون فرهنگی ارتش گفت: همایش اندیشه و قلم ارتش که صاحبان قلم و تالیفت ارزشی را در یک فراخوان دور هم جمع کرد. چهره‌های برجسته‌ای در ارتش وجود دارند که متون آنها در دانشگاههای رسمی کشور تدریس می‌شود که ارتش از آنها خبر ندارد.

وی افزود: جشنواره چهره های موفق ارتش الگوبرداری نیست بلکه براساس خلاقیت در اتاق فکر نیروهای مسلح 12 گروه/ صاحب مدال نامی ملی و المپیادها، تحصیلی و هنری ثیت‌نام کردند که چهل و اندی بودند و اختلاف بین آنها بسیار کم بود.
 
وی تصریح کرد: ارتش یک ظرفیت ناشناخته چه در سطح پرسنل پایور و کارکنان،‌چه نهادها و غیره دارد. شناسایی فرزندان و خانواده‌های موفق ارتش برای هم‌افزایی برای ارتش و ارتش برای آینده است.

وی افزود: امیدواریم  این جشنواره با حضور انبوه چهره‌های موفق انجام شود. جشنواره اندیشه و قلم سال 82 اولین بار با حضور 350 نفر انجام شد و در سال دوم در سال 85 به 370 نفر رسید. وقتی این شناسایی بیشتر شود قطعاً حضور پررنگ‌تر خواهد بود.

جشنواره خانواده‌های موفق ابتکار ویژه‌ای بود که چهره‌های تاثیرگذار در خانواده‌های ارتش چهره‌های ملی و رسانه‌ای شود. خانواده‌هایی که فرزندان آنها در این ارتش و مکتب  اسلام و فرهنگ اصیل ایرانی رشد پیدا کرده‌اند. 

وی تصریح کرد : خانواده‌هایی مانند خانواده: پژمان بازغی، مهران غفوریان، برادران سلوکی از خانواده های ارتشی هستند که دوست نداریم تبلیغات شود.

ویخاطر نشان کرد: در اولین جشنواره نتوانستیم فراخوان خود را جامع ببینیم زیرا فرمهای مربوطه به سیصد و پنجاه و اندی نفر و بخش و گونه‌ای از موفقیت‌ها و خانواده‌های بزرگ و گرامی ارتش هستند که با روحیه رزمی و عملیاتی به دنبال فراهم کردن زمینه خانواده برای ماموریت اصلی پدر خانواده‌های نظامیان است و از سوی دیگر به گفته مقام معظم رهبری مهندسان پیشرفت آینده کشور در این حیطه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار