سجادی در مراسم روز بین‌المللی ادای احترام به قربانیان تروریسم:

دولت و مجلس دستورالعملی برای حمایت از قربانیان تروریسم تنظیم کنند

مدیرعامل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم گفت: از مجلس و دولت می‌خواهیم دستورالعملی تنظیم کنند تا برای کمک به خانواده قربانیان تروریسم بتوان فعال بود و از خانواده‌هایی که تاکنون با این پدیده مواجه بوده‌اند، می‌خواهیم که به ما بپیوندند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "حمید سجادی" مدیرعامل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، صبح امروز در مراسم روز بین‌المللی یادبود و ادای احترام به قربانیان تروریسم گفت: وقتی یک اقدام تروریستی انجام می‌شود، مجموعه وسیعی از قربانیان را شاهدیم.  
 
وی افزود: اگرچه غالبا عادت کرده‌ایم به قربانیان ترور و خود تروریست‌ها توجه کنیم، اما قربانیان دیگری هم وجود دارند.  
 
مدیرعامل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاطرنشان کرد: افرادی که به لحاظ روانی قربانی شده‌اند کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند و خواست ما این است که توجه افکار عمومی را به سوی این افراد جلب کنیم.  
 
سجادی با اشاره به اینکه نگاه به تروریسم همواره به شکل خبری بوده، اظهار داشت: این باعث شده تروریست‌ها در رسانه‌های محل حضور وحشت انگیزی داشته باشند و بتوانند خواسته‌های خود را از طریق رسانه‌ها در مقابل مردم و دولت‌ها مطرح کنند.  
 
مدیرعامل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با بیان اینکه دولت‌ها برای مقابله با تروریسم قوانینی طرح کرده‌اند اما چندان در مقابله با تروریسم موفق نبوده‌اند، تاکید کرد: چهارچوب وظایف دولت‌ها نباید در چارچوب مرزهای خروشان محدود شود، بلکه باید همکاری‌های بین‌المللی هم داشته باشند.  
 
وی افزود: دولت‌ها را کارگزار خوبی برای این موضوع نمی‌دانیم و می‌خواهیم جامعه و نهادهای مدنی را تقویت کنند و رسانه‌ها دریچه دوربین خود را از سمت گروه‌های تروریستی به سمت قربانیان تروریسم معطوف کنند و فعالیت ویژه‌ای که رسانه‌ها می‌توانند داشته باشند در محکومیت بین‌المللی تروریسم است.  
 
وی تاکید کرد: ما با قربانیان ترور سایر کشور‌ها ارتباط برقرار کرده‌ایم تا با آن‌ها هم صدا شویم و شبکه‌ای از قربانیان ترور در کشورهای افغانستان، عراق، آمریکا، فلسطین و کلمبیا را شکل داده‌ایم تا در عرصه بین‌الملل یک صدا شویم.  
 
مدیرعامل انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در پایان تاکید کرد: از دولت و مجلس می‌خواهیم دستوالعملی تنظیم کنند تا برای کمک به این خانواده‌ها بتوان فعال بود و از خانواده‌هایی که تاکنون در این عرصه بوده‌اند می‌خواهیم به ما بپیوندند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، مجلس ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار