رای الیوم:

نافرجامی در ترور ضیف، "سیلی محکم" دیگر به نتانیاهو بود

روزنامه رای الیوم نوشت نافرجامی در ترور "محمد ضیف" سیلی سنگین دیگری به روی نتانیاهو بود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه رای الیوم چاپ لندن در مقاله خود تحت عنوان "نتانیاهو در ترور محمد ضیف نافرجام ماند و سیلی محکمی خورد" به قلم عبد الباری عطوان نوشت: نافرجامی اسرائیل در ترور محمد الضیف فرمانده گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس ،سیلی محکم دیگری  بود که به صورت نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و کادر امنیتی و نظامی‌اش خورد. 

نویسنده می افزاید روشن است که نتانیاهو که تاکنون نتوانسته است هیچ یک از اهداف وعده داده شده خود را عملی کند می خواست با ترور ضیف "هدیه" بزرگی به  اسرائیلهای نگران و درهم شکسته بدهد تا بدین ترتیب این جنگ را توجیه کند ولی تیرش به سنگ خورد.  

نویسنده می افزاید جای هیچگونه تعجبی نیست که این  ماشین تبلیغاتی و دستگاههای اطلاعاتی اسرائیل بودند که قصه پرتاب موشک از نوار غزه را به شهر بئر السبع  به دورغ ساختند تا بهانه ترور ضیف فراهم شود. 

نویسنده با اشاره به اینکه حمله به خانه ضیف بعد از ارسال گزارشهای اطلاعاتی درباره مکان حضورش صورت گرفته است می افزاید این داستان ( پرتاب موشک به بئرالسبع) هم مشابه قصه سازیهای دروغین اسرائیل درباره کشته شدن سه شهرک نشین است و اسرائیل با بهانه تراشی درباره کشته شدن این سه یهودی،‌ جنبش حماس را متهم کرد تا به غزه حمله کند.  البته اسرائیل چنین اقداماتی را هم در برخی از کشورها اجرا کرده است . برای مثال دستگاه اطلاعات موساد،‌  کنیسه یهودیان را در مصر منفجر کرد تا زمینه مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی فراهم شود و سینمائی در بغداد را منفجر کرد تا یهودیان عراقی را مهاجرت دهد. 

نویسنده تاکید می کند نقض آتش بس ،‌ برای کسانی که با تاریخ اسرائیل در خیانت به وعده و تعهدات و توافقنامه ها آشنا هستند غافلگیر کننده نیست. هدف اسرائیل از این اقدامات نافرجام گذاشتن پیروزی مقاومان در غزه و وارد کردن فشار برای خلع سلاح مقاومت و انتقال تجربه اقتصادی رشوه از کرانه باختری به غزه است که( این رشوه درکرانه باختری)  مرتبط با هماهنگیهای امنیتی برای حمایت از اشغالگران و شهرک نشینان است و دراین خصوص تدابیر و اقدامات برای برگزاری کنفرانس کشورهای کمک دهنده تحت عنوان بازسازی مجدد غزه با جدیت  دنبال می شود. 

نویسنده خاطر نشان می کند هدف  نتانیاهو از ترور ضیف چند چیز بود.اول ،  تمام کردن جنگ روانی به نفع خود بود. اسرائیل که جنگ روانی را به این خاطر که مقاومت توانسته  است  با شایستگی بالا بحران حمله به غزه را اداره کند باخته است تلاش کرد با ترور ضیف تاکید کند دستگاههای امنیتی اسرائیل موفق شده اند به شاخه های نظامی  مقاومت غزه نفوذ کنند و توانسته اند به بزرگترین فرمانده مقاومت برسند.  دوم ، ریشه کن کردن فرماندهان نظامی تاریخی جنبش حماس  به نحوی که کشته شدن آنها قابل جبران نباشد. چون بعد از ترور "صلاح شهاده" در سال 2012 و احمد الجعبری در تاریخ نوامبر 2012  و قبل از آنها ترور مهندس یحیی عیاش در سال 1995 ، دستگاههای امنیتی اسرائیل گمان می کردند می توانند به همان روشهای قبلی به محمد ضیف هم دسترسی یابند. سوم ،‌ پامال کردن مذاکرات قاهره بود که صلابت و ایستادگی هیئت مذاکره کننده فلسطینی  و تفاوت داشتنش با تمامی هیئتهای قبلی و هوشیاریش در قبال روشهای فریبکارانه و مکارانه اسرائیل و پایبندیش به اصول تغییر نیافتنی که محمد ضیف در سخنان کوتاه خود که بی سابقه بود اعلام کرده بود اثبات کرد. وی در این سخنان اعلام کرد محاصره غزه حتما لغو خواهد شد و گذرگاهها باز می شوند و اسرا آزاد می شوند و بقیه شروط دیگر هم محقق خواهند شد.  

نویسنده می‌افزاید مقاومت فلسطین  زمانی که تصمیم گرفت به نمایش مذاکرات قاهره خاتمه دهد و به مقابله با حملات اسرائیل بپردازد تصمیم خوبی گرفت . مقاومت دراین مذاکرات  تمامی طرفها به ویژه مصر را که نقش « میانجی »داشت در برابر مسئولیتهای خود قرار داد چون هیئت مذاکره کننده فلسطینی تا حد ممکن از خود در برابر سرسختی اسرائیلیها نرمش نشان داد ولی در عین حال   وارد مسائل « ممنوعه » همچون خلع سلاح مقاومت به عنوان شرط تامین نیازهای امنیتی اسرائیل نشد.


نویسنده تاکید می کند ما  از رهبران عرب نخواسته ایم که به ملت فلسطین کمک کنند و از آنها چنین چیزی را نخواهیم خواست چون اکثر آنها با دشمن هم دست هستند و خواستار نابود شدن تمامی مردم غزه هستند  و  این‌  توطئه رسوا کننده آنهاست. ولی ما از مردم کرانه باختری می خواهیم  راهپیمائیها و اعتراضهای خود  را تشدید کنند و بر تشکیلات خودگردان فلسطین که همچنان به هماهنگی امنیتی با اسرائیل ادامه می دهد و هیچ اقدام سیاسی و امنیتی را برای حمایت از مردم غزه نمی کند فشار وارد کنند.نویسنده تاکید می کند شرم آور است که تشکیلات خودگردان فلسطین و  عباس رئیس آن در سایه مقاومت قهرمانانه غزه ،‌ شاهد یورش نظامیان اسرائیل به خانه خالده جرار عضو سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین که نزدیک خانه محمود عباس است باشد و زمانی که نظامیان خواستار رفتن جرار به اریحا می شوند اقدامی نکند. 

نویسنده با اشاره به اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس آن در مدت بیش از یک ماه برای مردم غزه کاری نکرده است چه برسد به جرار می افزاید اتحاد قهرمانانه میان ملت و مقاومت در غزه معجزه آفرین است و تمامی معادلات را به هم می ریزد و این اتحاد باعث شده  است اسرائیلیها به هراس و وحشت بیافتند و شهرک نشینانشان برای اولین بار بعد از شصت سال از شمال غزه فرار کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار