پهنای باند از طریق تلفن همراه برای همه قابل استفاده می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پهنای باند از طریق تلفن‌های همراه برای همه مردم در هفته دولت قابل استفاده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛محمود واعظی در مراسم افتتاح 140 طرح و پروژه مخابراتی این استان اظهار داشت: با وجود کمبودهای اعتباری اقدامات خوبی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.
 
وی ادامه داد: فناوری اطلاعات و ارتباطات باید سهم بیشتری در توسعه در کشور ایفا کند و ICT به عنوان زیرساخت و پیشران توسعه در دنیا مطرح است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان داشت: در زمان رکود کشورهای غربی کشورهای که ICT حوزه زیرساخت آنها بود کمترین مشکل را داشتند و مجلس شورای اسلامی و دولت به اهمیت این بخش پی بردند.
 
وی با بیان اینکه امیدواریم در همین دولت مشکلات داخلی و خارجی برای رونق و توسعه کشور طی شود، تصریح کرد: ظرفیت‌های رشد سریع در کشور وجود دارد و آرامش و امید شعار هفته دولت امسال انتخاب شده است.
 
این مسئول با بیان اینکه در تلاش هستیم بتوانیم تسهیلاتی برای مردم به وجود بیاوریم که زمان کمتری برای انجام کارهایشان سپری کنند بیان داشت: نگاه استاندار کرمانشاه انجام کارهای جدید را در این استان ممکن می‌کند و بر همین اساس پیاده کردن دولت الکترونیک در این استان میسر می‌شود.
 
این مسئول از اعزام گروهی برای بررسی جنبه‌های مختلف زیرساختی در استان کرمانشاه تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده در دولت با جدیت مورد توجه قرار گرفته است.
 
واعظی خاطرنشان کرد: ما به دنبال جلب مشارکت گسترده مردم و فراهم آوردن بستر بدون تصدی‌گری دولت هستیم و باید از نیروهای دانشگاهی و پژوهشگران استفاده کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در بخش IT، کامپیوتر،الکترونیک و مخابرات فارغ‌التحصیلان برجسته‌ای داریم که باید از توان این افراد به خوبی استفاده شود و حمایت از تولیدات داخلی نیز با جدیت مورد توجه قرار گیرد.
 
این مسئول از فعالیت شرکت‌های چینی برای عرضه محصولات مشابه محصولات ایرانی با قیمت پایین‌تر در کشور ایران خبر داد و گفت: فعالیت این شرکت‌ها می‌تواند منجر به توقف فعالیت شرکت‌های داخلی شود و این تولید داخلی را تهدید می‌کند.
 
وی با تأکید بر اینکه باید در زمینه حمایت از تولیدات داخلی مراقب بود، متذکر شد: رونق اقتصادی موجب ایجاد اشتغال می‌شود و باید بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند تا زمینه‌های متعددی برای اشتغال ایجاد شود.
 
به گفته واعظی پهنای باند از طریق تلفن‌های همراه برای همه مردم در هفته دولت قابل استفاده است و باید نهضت تولید محتوا ایجاد شود و این موضوع می‌تواند موجب ایجاد اشتغال شود.
 
این مسئول بیان داشت: برای رفع ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه اقداماتی انجام شده و رومینگ ملی پس از سال‌ها اجرایی شده است.
 
واعظی عنوان کرد: باید بین سه اپراتور تلفن همراه هماهنگی باشد تا هیچ جای شهرها بدون پوشش آنتن‌ تلفن همراه نماند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.