سنندج/

قیمت بنزین در مرزها

با پیشنهاد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و موافقت کارگروه سوخت، به منظور مقابله با قاچاق بنزین به عراق، قیمت هر لیتر این فرآورده نفتی به صورت تعادلی از 2400 به 3500 تومان افزایش یافت.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران سنندج ، آمارهای غیر رسمی حاکی از آن است که به طور متوسط روزانه 300 تا 350 هزار لیتر بنزین ایران به عراق قاچاق شده است و میزان قاچاق بنزین به این کشور همسایه روندی صعودی پیدا کرده است.

از این رو پس از اجرای طرح ˈمنطقه ای کردن سهمیه بنزینˈ در برخی از شهرهای مرزی استان کردستان، فروش بنزین هم با نرخ فوب به قیمت تعادلی در مرز پرویز خان استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است.

با اجرای این طرح تاکسی های برون شهری، خودروهای سواری شخصی و آژانس، در 24 ساعت شبانه روز 25 لیتر بنزین دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این، بنزین تخصیصی به تاکسی های شهری و وانت بارهای کم مصرف در یک شبانه روز 50 لیتر تعیین شده است، میزان سهمیه متعلقه به خودروهای بنزین سوز در طول ماه، معادل سهمیه بنزین تخصیص داده شده توسط ستاد سوخت است با این تفاوت که حداکثر وانت های پرمصرف 60 لیتر در شبانه روز و موتور سیکلت ها 10 لیتر در شبانه روز می توانند برداشت کنند.


انتهای پیام/ش
برچسب ها: بنزین ، قاچاق ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.