کرمانشاه/

فناوری اطلاعات و ارتباطات باید سهم بیشتری در توسعه کشور ایفا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از وضعیت کنونی ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور راضی نیستیم و فناوری اطلاعات و ارتباطات باید سهم بیشتری در توسعه کشور ایفا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛دکتر محمود واعظی در مراسم افتتاح پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمانشاه گفت: در بسیاری کشورهای پیشرفته IT و ICT به عنوان زیر ساخت و پیشران توسعه مطرح است و وقتی رکود اقتصادی کشورهای غربی را فرا گرفت دیدیم کشورهایی که ICT زیرساخت توسعه آنها بود، کمتر دچار مشکل شدند.

وی افزود: از مطالبات دولت و مجلس از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اینست که زیرساختهای مورد نیاز این حوزه را با سرعت اجرا کند تا فارغ التحصیلان برجسته کشورمان در حوزه های IT، کامپیوتر، مخابرات بهره ببریم ضمن اینکه می خواهیم بستر مشارکت گسترده مردم در بخش های IT و ICT را فراهم کنیم و خودمان متصدی نباشیم.

واعظی با اعلام اینکه در هفته دولت پهن باند از طریق تلفن های همراه در اختیار مردم قرار می گیرد، اظهار کرد: از این طریق می توان با برنامه نویسی و تولید محتوا به ایجاد شغل در کشور کمک کرد.

وی با بیان اینکه باید یک نهضت تولید محتوا در کشور ایجاد شود، گفت: در کمیسیون تنظیم مقررات مصوب شده چنانچه از محل برنامه ریزی درآمدی برای اپراتورها ایجاد شود، تا زمانیکه آن برنامه در تلفنهای همراه مورد استفاده قرار می گیرد و برای اپراتور تلفن همراه درآمدزایی می کند، درصدی از آن به برنامه نویس داده شود.


برچسب ها: کرمانشاه ، فناوری ، سهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.