مشهد/

مدیر کل سازمان تعاون روستایی : فعالیت222 تعاونی روستایی در خراسان رضوی

مدیر کل سازمان تعاون روستایی گفت : در استان خراسان رضوی 222 تعاونی روستایی وجود دارد که در شهرستان های مختلف مستقر و در روستاها کار خدمت رسانی را انجام می دهند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رضا نامنی در نشست مشترک دبیر اتاق تعاون و مدیران استانی،با اشاره به نقش تعاونی های روستایی در حوزه کشاورزی گفت: نقش تعاونی ها تسهیل گری در بخش کشاورزی می باشد، این شرکت ها کود ، سم و بذر را در اختیار و به توزیع کالاهای اساسی در میان کشاورزان روستاها می پردازند.

وی افزود: شرکت های تعاونی حدود 950 جایگاه عرضه سوخت را در سطح روستاها دارند و به توزیع آرد روستایی و خریدهای تضمینی و توافقی می پردازند.

مدیر کل سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه کارهای تعاونی به دلیل گروهی بودن نسبت به فعالیت های فردی اولویت دارد گفت: شرکت های تعاونی می توانند با حمایت های لازم نقش بسیار موثری در رسیدن به خود کفایی داشته باشند.

وی تصریح کرد: بهای پرداختی به تولید کننده کم و بهای پرداختی توسط مصرف کننده نیز زیاد می باشد و کم کردن این فاصله با تقویت و توانمند کردن تعاونی ها می تواند صورت گیرد .

رضا نامنی شرط لازم برای خدمت رسانی بهتر تعاونی ها را شفاف سازی برخی قوانین از جمله ماده 33 قانون مالیاتی دانست و گفت: گاهی این قانون رعایت نمی شود و تفسیر های متفاوتی در خصوص آن صورت می گیرد.

مدیر کل سازمان تعاون روستایی افزود : اتاق تعاون یک مرجع حمایت کننده از تعاونی ها می باشد که می تواند تعاونی ها را تقویت کرده و زبان گویای آن ها باشد.

انتهای پیام//

برچسب ها: تعاونی ، روستایی ، فعالیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.