با حضور دبیرکل شورا و معاون استاندار

شوراي امورايرانيان خارج از كشور در استان تهران افتتاح شد

معاون استاندار گفت:‌ رقم قابل توجهي از ايرانيان صاحب علم و سرمايه در خارج از كشور هستند كه دبيرخانه شوراي امور ايرانيان خارج از كشور براي حمايت و جذب توانايي آنها افتتاح مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه دولت باشگاه خبرنگاران؛ شوراي امورايرانيان خارج از كشور در استان تهران با حضور معاون استاندار و دبير كل شوراي عالي امور ايرانيان افتتاح شد.

سيد شهاب الدين چاوشي در اين مراسم با اشاره به اهميت اين شورا در استان تهران گفت: براساس آمارها بيش از 5 ميليون نفر از هموطنان ما در خارج از كشور زندگي مي كنند كه رقم قابل توجهي است كه در ميان آنها ايرانيان زيادي با برجستگي هاي فكري،علمي و اقتصادي وجود دارد.

وي افزود:‌در برخي كشورها مثل آمريكا و كانادا در ميان تحصل كرده ها و كارآفرين ترين ها مهاجراني از كشور ايران است. حالا  اعم از اين كه تبعه باشند يا نه با اين وجود حتي كساني كه تبعه كشور ديگر هستند تعلق به كشورشان دارند.

معاون سياسي و اجتماعي استاندار گفت: به من تكليف كردند دبيري شوراي امور ايرانيان خارج كشور در استان را در حوزه سياسي و اجتماعي پي گيري كنم. در اين مدت شاهد ابراز محبت فراواني از سوي هموطنان در داخل و خارج بودم. اين احساس مسئوليت نسبت به آباداني كشور از سوي هموطنان در همه جا آشكار است و اين تشويق ها انگيزه ما را براي توسعه كشور مضاعف مي كند.

چاوشي با بيان اينكه هدف عمده اين شورا فراهم سازي زمينه براي ايفاي نقش هموطناني است كه دل در گرو وطن دارند، گفت: ايرانيان مقيم خارج در بخش هايي مشكلاتي دارند كه وظيفه دولت توجه به حل مشكلات آن ها است.ضمن آنكه بسياري از اين افرادعلاقه مند هستند بخشي از توانايي خود را براي كشور خود هزينه كنند.

 فرصت سرمايه گذاري ايرانيان خارج در داخل كشور

معاون استاندار با بيان اينكه بايد ظرفيت بهره گيري از  ايرانيان خارج از كشور را بالا ببريم گفت:‌اين فرصت را دبيرخانه شورا در استان ايجاد مي كند. در اين دوره برسي هاي زيادي داشتيم. فرصت هاي جديد سرمايه گذاري در زمينه اشتغال مولد، گردشگري، فضاهاي ورزشي و تفريحي و ايجاد كارخانه هاي فاقد آلايندگي در استاني را پيگيري كرديم. اكثر شهرهاي جديد استان اعلام آمادگي كردند تا فرصت هاي سرمايه گزاري در اين بخش ها را بيفزاييم.

خروج 180 هزار نخبه از كشور

چاوشي گفت:‌ بيمارستان ها و پروژه هاي نيمه تمام زيادي داريم كه با منابع موجود 20 سال زمان مي برد تا نهايي شود بنابراين آنها كه علاقه مند هستند در داخل مستقيم وارد مي شوند.

معاون سياسي و اجتماعي استاندار در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه در سال هاي اخير 180 هزار نخبه از كشور خارج شده اند گفت:‌ اين موضوع 50 ميليارد دلار خسارت براي كشور به دنبال داشته است.از سوي ديگر دولت 3هزار و 600 ميليارد تومان يارانه مي دهد كه نقش كمرنگي در اقتصاد ملي دارد و منجر به كاهش فاصله طبقاتي نشده است. ازاين دغدغه ها زياد داريم به طوريكه اقتصادي ملي ما در معرض آسيب پذيري است.

به گفته چاوشي سرمايه گذار خارجي اگر در سرمايه گذاري احساس حاشيه سود مناسبي نداشته باشد وارد نمي شود بنابراين  دبيرخانه شوراي امور ايرانيان خارج كشور در استان امنيت سرمايه گذاري در دولت تدبير و اميد را براي كساني كه مي خواهند در كشور سرمايه گذاري كنند فراهم مي كند .نقش ما سرمايه گذاري نيست اما شرايط را براي حمايت از ايرانيان مقيم خارج از كشور فراهم مي كنيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار