ولید المعلم:

سوریه آماده همکاری با جامعه جهانی در زمینه مبارزه با تروریسم است/ هرگونه حمله به مواضع تروریست‌ها در سوریه باید با هماهنگی دمشق باشد

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در نشستی خبری با تاکید بر لغو محاصره نوار غزه، تصریح کرد هرگونه حمله به مواضع تروریست‌ها در سوریه باید با دمشق هماهنگ شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز،" ولید المعلم" وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه جهان عرب و غرب در مقابل حوادث غزه نظاره‌گر هستند و هیچ‌گونه درخواستی برای توقف تجاوز به غزه ندارند، افزود: قطعنامه اخیر شورای امنیت در مورد مبارزه با تروریسم بر این نکته که پس از گذشت چند سال از بروز بحران، خشکاندن ریشه ترور از طریق کشورهای همجوار پر اهمیت شده، تاکید دارد.

"المعلم" گفت: سوریه از قطعنامه شماره 2170 سازمان ملل در مورد مبارزه با تروریسم "داعش و النصره" در سوریه و عراق اگر چه با تاخیر صادر شد، استقبال می‌کند.

وی افزود: قطعنامه شورای امنیت علیه داعش و النصره بر بازگشت استقلال به عراق و سوریه و همچنین احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشورها تاکید دارد.

وزیر امور خارجه سوریه با اعلام آمادگی دمشق برای همکاری با جامعه جهانی در زمینه مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: هرگونه تلاش بین‌المللی برای مقابله با تروریسم در سوریه باید با هماهنگی دولت این کشور انجام شود.

وی همچنین با استقبال از آزادی خبرنگار آمریکایی که داعش آن را در سوریه به گروگان گرفته بود، افزود: بیانیه وزارت امور خارجه قطر آزادی خبرنگار آمریکایی را فراهم کرد اما آیا دوحه با جبهه النصره ارتباط ندارد؟.

"ولید المعلم" همچنین با اشاره به اینکه دمشق مدارکی و مستنداتی در مورد حامیان تروریسم در سوریه در اختیار دارد، اضفه کرد: اگر هماهنگی امنیتی با آمریکایی‌ها در داخل سوریه حاصل شود، عملیات‌هایی که در این راستا انجام می‌شود، با شکست مواجه نخواهد شد.

وی همچنین با محکومیت کشتار "جیمز فولی" خبرنگار آمریکایی، افزود: تمامی طرف‌ها را نسبت به خطر تروریسم هشدار داده و خواستار همکاری با یکدیگر در زمینه مبارزه با تروریسم هستم.

وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: هر کسی که خواستار تجاوز به سوریه است هیچ توجیهی به غیر از هماهنگی با دمشق در این رابطه ندارد و هر گونه چیزی خارج از این اقدام تجاوز به سوریه محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: حملات هوایی امکان ندارد که تنها منحصر به جبهه النصره و داعش شود و حمله هوایی به تنهایی برای نابودی داعش کافی نیست.

"المعلم" با اشاره به هماهنگی کامل مواضع سوریه و روسیه، تاکید کرد: باید برای محافظت از مرزها تبادل اطلاعاتی صورت گرفته و تحریک فکری و عقایدی متوقف شود.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین روابط این کشور با ترکیه را وخیم توصیف کرد و گفت: سیاست‌های ترکیه در قبال حوادث منطقه باید تغییر کند.

وی افزود: سوریه با روسیه همکاری اقتصادی و نظامی و مشورت سیاسی دارد اما از این کشور نمی‌خواهد که مواضع داعش در خاک سوریه را بمباران کند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار