وزیر نفت در جمع خبرنگاران

در بازار مسگر‌ها کسی حرف حساب را نمی‌شنود/ بعضی‌ها به دنبال سیاسی کردن داستان بنزین وارداتی هستند

زنگنه گفت: عده‌ای هدفشان این است که داستان بنزین وارداتی را به داستان سیاسی محض تبدیل کنند و در بازار مسگر‌ها کسی حرف حساب را نمی‌شنود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛زنگنه وزیر نفت در حاشیه دهمین همایش بین‌المللی انرژی در جمع خبرنگارن، در خصوص کاهش قیمت نفت و تأثیر آن گفت: نوسانات قیمت نفت همیشگی و فصلی است و کاهش قیمت نفت در وضعیت هشدار دهنده‌ای نیست.

وی در پاسخ به این سوال که رخدادهای اخیرعراق چه تأثیری بر بازار نفت داشته است گفت: این رخدادها و حضور داعش در این کشور تأثیر به سزایی در بازار بین‌المللی نفت نخواهد داشت.
 
** در بازار مسگرها کسی حرف حساب را نمی‌شنود

زنگنه همچنین در پاسخ به این سوال که علت سکوت وزارت نفت در برابر انتشار نتایج آنالیز بنزین وارداتی گفت: داشتن هوای پاک نیازمند انتشار نتایج آنالیز بنزین وارداتی نیست و نباید با انتشار برخی از  گزارش‌ها فضای کشور را متلاطم کرد.

زنگنه تصریح کرد: در بحث انتشار نتایج آنالیز بنزین وارداتی قصد رسانه‌ای کردن آن را نداشتیم و نمی‌خواستیم وارد دعواهای سیاسی شویم و در این داستان فقط به دنبال خدمت کردن به مردم بوده‌ایم.  
وزیر نفت ادامه داد: عده‌‌ای هدفشان این است که داستان بنزین وارداتی را به داستان سیاسی محض تبدیل کنند.
 
وزیر نیرو با بیان اینکه در بازار مسگرها کسی حرف حساب را نمی شنود گفت: در این شرایط انتشار نتتایج آنالیز بنزین وارداتی ضرورتی ندارد.

وی با بیان اینکه بیشتر تولید بنرینی در داخل کشور صورت می‌گیرد و تنها بخشی از آن وارداتی است افزود: از اول خرداد بر اساس مصوبه دولت باید بنزین یورو 4 باشد و در این خصوص از شهرهای بززرگ شروع کرده ‌ایم.

وزیر کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه درصد آلایندگی هوای تهران به طور کلی پایین آمده است افزود: مجموعه‌ای از عوامل بهبود موتورها، معاینه فنی و رشد حمل و نقل عمومی از جمله اقداماتی است که به منطور بهبود کیفی هوای تهران باید انجام گیرد.

وزیرنفت ادامه داد: با عملیاتی شدن فاز نخست توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت پالایش 10 بشکه در روز واردات بنزین کشور متوقف می‌شود.

** مشکلی برای تأمین سوخت نیروگاه‌ها وجود ندارد


وزیر نفت در ادامه با بیان اینکه طی جلساتی که با ورازت نیرو در خصوص سوخت رسانی به نیروگاه‌ها داشتیم امیدواریم امسال مشکلی بر ای سوخت رسانی به نیروگاه‌ها وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: در سال آینده با تولید گاز بیشتر مشکل سوخت نیروگاه‌ها حل می‌شود.

وزیر کابینه دولت یازدهم همچنین درباره میزان تولید نفت و گاز در کشور گفت: تولید گاز در کشور رو به افزایش است و در زمینه تولید نفت هیچ مشکلی نداریم و تنها مشکل وجود بحث فروش آن است

وی تأکید کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید نفت با وجود توانایی افزایش آن تغییری نداشته است چرا که چرا که مشکل فروش و صادرات نفت پابرجاست.
 
وی تصریح کرد : در صورت قطع تحریم‌ها ایران حاضر است تولید نفت حود را در  مدت کوتاهی افزایش دهد.

وی در پایان در سوالی مبتنی بر اینکه متولی افزایش ظرفیت ناوگان ریلی در کشور کدام نهاد است گفت: شرکت راه‌آهن متولی این امر است که با بکارگیری شرکت‌های خصوصی به دنبال افزایش ظرفیت ناوگان ریلی و درخصوص حضور شرکت های خارجی راه‌آهن باید تصمیم بگیرد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بنزین ، سیاسی ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار