لاریجانی در نطق پیش از دستور:

یاری ایرانیان بار دیگر فتح الفتوح مجاهدت را نصیب ملت مظلوم فلسطین کرد/ مقاومت ملت فلسطین، ماجراجویان صهیونیست را به ذلت واداشت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران در سخت ترین شرایط مظلومیت و غربت مردم عزیز فلسطین، با همه‌ امکانات پشتیبان آنها بود و مفتخر است که بار دیگر فلسطین را یاری کرد تا فتح الفتوح مجاهدت نصیب ملت مظلوم فلسطین شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس (چهارشنبه 5 مرداد) در نطق پیش از دستور با اشاره به اینکه شعار "خون بر شمشیر پیروز است" در جهان اسلام طنین انداز شد، اظهار داشت: روزی که ملت مظلوم و شجاع فلسطین نشان دادند که با اتکای به خداوند و مقاومت بر قدرت نظامی پوشالی رژیم صهیونیستی پیروز می‌شوند.

نماینده مردم قم در ادامه افزود: پس از 2 ماه حمایت همه‌جانبه آمریکا و غرب و سکوت کشورهای عربی، روز گذشته مقاومت ملت فلسطین، ماجراجویان صهیونیست را به ذلت واداشت. حال این پیروزی بزرگ را به ملت عزیز فلسطین و همه گروه‌های مقاومت به خصوص جهاد و حماس صمیمانه تبریک عرض می‌کنیم.
 
لاریجانی بیان داشت: شما ملت فلسطین نگین صلابت و استواری مجاهدت هستید شما با شجاعت وصف ناپذیر از میان لاله‌های شجاعت درخت سرو استواری را غرس نمودید.

رئیس مجلس تأکید داشت: این قدرت به فضل الهی قدرت نابودی این غده‌ی سرطانی صهیونیست‌ها را خواهد داشت، گرچه در این مبارزه فداکارانه، فلسطین مظلوم بیش از دو هزار شهید داد که 700 نفر از آنها کودک بودند و 11 هزار مجروح نیز تقدیم فلسطین نمود و رژیم صهیونیستی با درندگی بسیاری از منازل مردم را تخریب کرد. حال فلسطینیان با استواری و مقاومت خود شکست تاریخی بر رژیم صهیونیستی وارد نمود که تاوان آنرا در بیرون و برون سرزمین‌های اشغالی پرداخت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز ملت ایران سربلند است، تصریح کرد: ملت ایران در سخت ترین شرایط مظلومیت و غربت مردم عزیز فلسطین با همه‌ی امکانات پشتیبان آنها بود و مفتخر است که بار دیگر فلسطین را یاری کرد تا فتح الفتوح مجاهدت نصیب ملت مظلوم فلسطین گردد.

نماینده مردم قم در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی این پیروزی بزرگ را به رهبر عزیز انقلاب و ملت سربلند فلسطین و همه‌ نیروهای مقاومت و ملت انقلابی ایران تبریک عرض می‌کند و امیدواریم به زودی با بازگشایی معابر غزه امکان مداوای مجروحان و بازسازی غزه فراهم گردد.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: همچنین میلاد دخت گرامی امام موسی بن‌الجعفر (ع)، حضرت معصومه (س) و آغاز هفته‌ی کرامت که به میلاد امام دلها امام رضا(ع) ختم می‌شود را به ملت عزیز، نمایندگان محترم، حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید و مردم شریف قم تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

گفتنی است؛ در پایان سخنان رئیس مجلس، نمایندگان مجلس شوارای اسلامی با شعار مرگ بر اسرائیل حمایت و تأیید خود را ابراز داشتند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار