مدیرعامل سازمان خدمات حمایت از بخش کشاورزی:

تامین و توزیع کود در کشور ساماندهی می‌شود

مدیرعامل سازمان خدمات حمایت از بخش کشاورزی از ساماندهی وارادات و تولید کود در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مدیرعامل سازمان خدمات حمایت از بخش کشاورزی در نشست خبری خود با خبرنگاران از ساماندهی وارادات و تولید کود در کشور خبر داد.

ولی گفت: نیاز کشور به کود در حال حاضر 4 هزار تن است که در کشور فقط 15 هزار تن آن تامین می‌شود و با امضای تفاهم نامه‌ای که با انجمن صنفی تولید کنندگان کود داشته‌ایم، قرار است سطح تولید داخلی را  افزایش دهیم.

علیرضا ولی در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: ما همچنین از کشورهای بلژیک،‌ آلمان و هلند برای تولید کود پتاس،‌ بلغارستان و شمال آفریقا برای تولید کود فسفات و روسیه و بلاروس نیز برای تولید فسفات و پتاس دعوت کردیم که هم از این کشورها خرید داشته باشیم و هم همکاری‌هایی در زمینه تولیدات این نوع کودها ایجاد کنیم تا وابستگی‌ به واردات را کاهش دهیم.

وی در ادامه افزود: انواع کود شیمیایی در کشور با برنامه‌ای که در نظر گرفته‌ایم 3 میلیون و 200 هزار تن آن تقریبا تهیه شده که این مقدار کود از طریق برنامه زیست سنجی از کشاورزان و به همکاری شرکت مهندسی آب و خاک صورت گرفته است.

ولی در خصوص قیمت و تامین نهادهای دامی در کشور افزود: از ابتدای کار دولت جدید هیچ تغییری در سطح قیمت نهادها نداشته‌ایم و امسال نیز قیمت این نهادها تغییر نخواهد کرد و بخش اعظمی از این محصولات وارداتی است.

مدیر عامل شرکت سازمان خدمات حمایتی بخش کشاورزی در خصوص وضعیت تامین بذر در کشور گفت: ما 70 هزار تن بذر را در کشور تامین می‌کنیم و 4 دهه است که همین سازمان در زمینه تامین این محصول فعالیت می‌کند و هیچ مشکلی در حال حاضر از لحاظ تامین بذر نداریم.

مدیر عامل شرکت سازمان خدمات حمایتی بخش کشاورزی در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران در خصوص تعطیلی 106 واحد کارخانه تولید کود در کشور گفت: اگر قرار است این کارخانه‌ها راه‌اندازی شوند ما اصل را بر نظارت کیفی و همچنین کمی آنها خواهیم گذاشت گرچه کار مشکلی را در پیش رو داریم.

* ایجاد باشگاه مشتریان و خدمات پس از فروش

علیرضا ولی گفت: ایجاد باشگاه مشتریان و خدمات پس از فروش از سوی این سازمان به حل مشکلات تامین کود، بذر، تامین سم و نهادهای دامی در کشور پایان خواهد داد و همچنین ما در صدد ایجاد یک تفاهم نامه با انجمن صنفی تولید کنندگان کود در کشور هستیم که طبقه ای از ساختمان سازمان مربوطه به آنها اختصاص دهیم.

وی همچنین در خصوص قدمت تولید کود از سوی این سازمان افزود: شرکت پخش کود و تغذیه گیاه قدمتی 80 ساله در تامین کود و بذر دارند و در سال 84  با ادغام دو شرکت پخش کود و نهادهای بذر با هدف 5 مولفه مهم کیفیت، زمان، کمیت و سهولت هزینه در زمینه تدارک و تامین کود و بذر نهادهای دامی نقش مطلوب در این زمینه را بازی می ‌کند.

ولی در ادامه به دارا بودن 33 شعبه استانی در خصوص تامین کود بذر و نهادهای دامی و 4500 نمایندگی فروش از این نهادها و سم و کود در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت انبارهای ما بیش از 1.2 میلیون تن است که در صدد ایجاد تفاهم نامه برای افزایش انبارها در کشور هستیم.

مدیر عامل سازمان خدماتی بخش کشاورزی شرکت مادر تخصصی یادآور شد: هدف این سازمان ایجاد تعامل با بخش خصوصی در خصوص سرمایه گذاری و ایجاد تفاهم نامه برای تامین کود، بذر و نهادهای دامی در کشور است که بیشتر همکاری‌ها با اتحادیه ها و انجمن های صنفی این محصولات صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: کود ، تولیدات ، کشاورزان ، انجمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار