در دومین مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه "ایران نوشت"؛

حجت الاسلام رسایی: دستگاه‌ها باید جلوی توزیع برخی از کالاها را بگیرند

دستگاه‌های تأثیرگذار در امر تولید و توزیع نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت معدن و تجارت باید جلوی توزیع برخی از کالاها را با کارهای نظارتی بگیرند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ مراسم افتتاحیه‌ی نوشت افزارهای ایرانی اسلامی با حضور حجت‌الاسلام حمید رسایی رئیس کمیته ارتقاء سلامت اداری و مسئول پرونده نوشت‌افزار اسلامی ایرانی در مجلس، لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مهرداد بذرپاش عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی، سعید حسینی مدیر مجمع نوشت‌افزار اسلامی ایرانی و جمعی از تولیدکنندگان نوشت‌افزار اسلامی ایرانی در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

سعید حسینی مدیر مجمع نوشت‌افزار اسلامی ایرانی در این مراسم گفت: دومین نمایشگاه ایران نوشت برندهایی را با موضوعات مختلف همچون تصاویر شهدا و شخصیت‌هایی چون صنا و ثمین، سینا و پارسا ارائه‌ داده است.

وی ادامه داد: ما پارسال 6 الی 7 میلیون دفتر تولید کردیم که 5 درصد بازار را در دستمان گرفتیم. اما امسال با رشد صد درصدی موفق به اختصاص ده درصد از بازار به نوشت افزارهای ایرانی اسلامی شده‌ایم.

حسینی هدف از برگزاری دومین نمایشگاه ایران نوشت را ارتباط گیری تولیدکنندگان و توزیع کنندگان با مخاطب دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی امسال موجی در زمینه‌ی تولید و توزیع نوشت افزارهای اسلامی به راه انداخته و ما را در بحث پیگیری و مطالبات حاکمیتی کمک کرد.

همچنین در بخش دیگر از مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه ایران نوشت حجت‌الاسلام رسایی رئیس کمیته‌ی ارتقای سلامت اداری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایشگاه در گام اول کار خود را با یک یا دو مجموع شروع کرده گفت: امروز این نمایشگاه با بیست مجموعه که دغدغه‌ی موضوع توزیع و تهیه‌ی نوشت افزارهای ایرانی اسلامی را دارند به کار خود ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام رسایی افزود: در سال گذشته جلسه‌ای با فعالان عرصه‌ی تهیه و توزیع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی داشتیم  و آنها دغدغه‌ی خود را بیان کردند؛ آن‌ها گفتند که می‌خواهند این کار را ادامه بدهند اما نهادها و سازمان‌ها به آنها کمک نمی‌کنند. ما در مجلس به آنها گفتیم که گزارش کنند و گلایه بنویسند.

رئیس کمیته ارتقای سلامت اداری ادامه داد: ما در چند سال اخیر شاهد توزیع کتاب‌هایی بودیم که نمادهای روی آنها هیچ نسبتی با فرهنگ ما نداشته است، در همین راستا پس از ارائه‌ی گلایه‌ی فعالان عرصه‌ی نوشت افزارهای ایرانی اسلامی به مجلس و رسیدگی به آن تحت عنوان کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اعضایی از وزارت ارشاد، صنعت معدن و تجارت، صدا و سیما، نیروی انتظامی و گمرک را دعوت به همکاری کرده و در اسفندماه سال گذشته اولین جلسه را با آنها برگزار کردیم.
حجت الاسلام رسایی تصریح کرد: مجلس و کمیسیون اصل 90 نقش هول دهنده را برای نهادها داشتند.

وی ادامه داد: بالاخره دانش آموز یک سال با دفترهایش زندگی می‌کند و وقتی نمادها با فرهنگ ما سنخیت نداشته باشد روی هویت و زندگی او تأثیر می‌گذارد.

حجت الاسلام رسایی گفت: سطح کارها در دومین نمایشگاه ایران نوشت متفاوت است اما من‌حیث المجموع نمره قبولی می‌گیرد.

وی عنوان کرد: من از وزیر صنعت و ارشاد سوال کردم که چرا فعالان این عرصه حمایت نمی‌شوند و کمکی انجام نمی‌گیرد امروز می‌گویم دستگاه‌ها باید جلوی تولید برخی از کالاها را که با فرهنگ ما سنخیتی ندارند را با کارهای نظارتی و چاپخانه‌ها بگیرند نباید اینگونه باشد که بسیاری از آثار از چین وارد شود.

در ادامه‌ی مراسم افتتاحیه‌ی دومین نمایشگاه ایران نوشت بذر پاش عضو هیئت رئیسهمجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه ایران نوشت در سال گذشته گفت: نمایشگاه امسال 2 و نیم برابر رشد نسبت به پارسال داشته، این نشان می‌دهد که کار، کار رو به رشدی است و ما درباره‌ی بازاری حرف می‌زنیم که 4 هزار میلیارد دلار به ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: هر ساله 150 میلیون تومان دفتر خریداری می‌شود و نوشت افزارهای ایرانی اسلامی در سال اول 1 میلیون در سال و در سال دوم 7 میلیون و در سال سوم 14 الی 15 میلیون دفتر را به بازار ارائه کردند.

بذرپاش عنوان کرد: هر که در این بازار می‌آید در حوزه اقتصاد هم بسیار خوب و مؤثر است.

بذر پاش تصریح کرد: در مورد کارهای وارداتی که توسط توزیع کنندگان داخلی عرضه می‌شد ما الان با توجه به برخورداری از شخصیت‌ها و کاراکترهای کافی نیاز به شخصیت‌های کاذب نداریم اما ما تا امسال در مورد جا انداختن شخصیت‌ها که نیاز به کار هنرمندانه داشته مشکل داشتیم.

وی ادامه داد: در مورد بازی‌ها هم به همین صورت هرچه کودکان بزرگترتر شوند حتی اگر میلیاردها دلار هم پول خرج کنیم به جایی نمی‌رسیم آن طرفی‌ها هم فهمیده‌اند کجا دارند کار می‌کنند.

بذرپاش اظهار داشت: نظارت بر نظارت‌خانه‌های فرهنگی و ارشاد و صنعت و تجارت را تشدید می کنیم تا بازار نوشت افزار به دست خارجی ها نیفتد این عظم در مجلس هست و کارهایی هم تا به امروز انجام شده است.

وی افزود: دیگر زمان ساخت عروسک‌های پارچه‌ای و تولید برنامه‌هایی با تکیه بر این عروسک‌ها گذشته ما امروز توان هم ترازی با کشورهای دیگر را داریم . ما که در حوزه نانو و هسته‌ای کارهای چشمگیری کرده‌ایم حتما در این زمینه هم می‌توانیم کاری انجام دهیم.
بذرپاش گفت: از برندهای دارای پشتوانه مالی و قدرتمند در بازار دعوت به همکاری و حضور جدی در زمینه تولید و توزیع نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خارجی‌ها که مد درست می‌کنند رسانه‌ای از آنها حمایت می‌کند و پس از حمایت رسانه محصولاتی تولید می‌شود که در کشورهای ما توزیع شده و تبدیل به مد می‌شوند ما از رسانه‌هایی چون صدا و سیما خواهش می‌کنیم که با فعالیت بیشتر در زمینه‌ی معرفی کارکترها و شخصیت‌ها همین روند را در پیش بگیرند.

انتهای پیام/رس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.