مطهری‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اعمال تحریم‌های آمریکایی نباید موجب از دست رفتن انسجام دیپلماسی کشور شود

عضو حزب مردم سالاری با اشاره به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه 15 شرکت و فرد ایرانی گفت: نباید در برابر هیاهوهای سیاسی دشمن انسجام داخلی خود را از دست دهیم.

"میرزا بابا مطهری‌نژاد" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تداوم سیاست‌های آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: چنین تصمیماتی از سوی مقامات آمریکایی قطعا متأثر از جناح‌های مختلف داخلی در درون قدرت است.
 
وی افزود: قدرت استکباری همیشه سعی در بالا نگه داشتن مواضع خود تحت هر شرایطی و کسب امتیازات بیشتر به سود خود را دارد که البته همین عامل موجب نفرت دنیا از آنها شده است.  
 
عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 تصریح کرد: زمانی که مسئله‌ای به سمت وسوی کاهش تنش و حل موضوع پیش می‌رود حریف در جهت کسب منافع بیشتر به دنبال اعمال زور و فشارها از جمله تحریم است.  
 
مطهری‌نژاد به واکنش دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی مقابل تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه 15 شرکت و فرد ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه سیاست‌خارجی جمهوری اسلامی منسجم‌ترین و شفاف‌ترین مواضع را در حال حاضر دارد و با مرور سیاست‌های دیپلماسی کشور در چند سال گذشته می‌توان به این موضوع پی برد که میزان انسجام در درون نهادهای تصمیم‌گیری در مورد یک موضوع در این دور از سیاست خارجی کشورمان بسیار بالا و غیرقابل کتمان است.  
 
وی ادامه داد: نباید در برابر هیاهوهای سیاسی دشمن انسجام داخلی خود را از دست دهیم بلکه باید با حفظ چارچوب‌، انسجام و رعایت خط قرمزها حرکت کنشی خود را ادامه و بر مواضع خود همچنان استوار بایستیم.  
 
مطهری‌نژاد خاطرنشان کرد: به اعتقاد من پاسخ رسمی از سوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی نسبت به اعمال تحریم‌های تکراری از سوی آمریکا کمی زود هنگام است و بهتر است نهادهای مردمی و حزبی واکنش‌های لازم را نسبت به این مسئله از خود به صورت قاطع نشان دهند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.