حجت الاسلام والمسلمین امرودی :

تشریح ویژه برنامه های فرهنگی شهرداری تهران در دهه کرامت / برپایی جشن های مردمی دهه کرامت در 1200 مسجد پایتخت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تشریح ویژه برنامه های فرهنگی شهرداری تهران در دهه کرامت گفت: امسال جشن های مردمی به مناسبت دهه کرامت در 1200 مسجد شهر تهران برپا می شود.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی با اعلام این خبر، اظهار داشت: امسال جشن های دهه کرامت از ششم تا 16 شهریور در فاصله بین اول ذی القعده سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا 11 ذی القعده سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری و گرامیداشت دهه کرامت، افزود: شهرداری تهران با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی و پاسداشت شعائر اسلامی و نیز ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان، اجرای ویژه برنامه های مختلفی را برای گرامیداشت دهه کرامت پیش بینی کرده است.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: از جمله مهمترین این برنامه ها «جشن های مردمی دهه کرامت» در 1200 مسجد شهر تهران است که با همکاری ائمه جماعات مساجد، اعضای شورایاری ها و سراهای محلات با رویکرد مردمی و لحاظ عمومی بودن برنامه ها برگزار می شود.

وی همچنین به هویت بخشی به سیمای بصری شهر در دهه کرامت با استفاده از ظرفیت های تبلیغی، پرتابل ها، بیلبوردها و عرشه های پل با محوریت حکمت ها و آموزه های رضوی نیز اشاره کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین امرودی، برپایی «جشن عبودیت» را از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد و ضمن اینکه حضور و نقش بانوان در عرصه های مختلف به برکت پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار پررنگ دانست و گفت: شهرداری تهران معتقد است باید این موفقیت ها جهت الگوسازی به آحاد مردم معرفی شوند. بنابراین در این برنامه ها از دختران موفق در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، و ورزشی در سطح مناطق 22گانه تقدیر به عمل می آید.
 
وی همچنین از برپایی نمایشگاه های عکس از حرم مطهر امام رضا (ع)، حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و حرم حضرت احمد بن موسی (ع) (شاهچراغ) با عنوان نمایشگاه عکس «کرامت کریمان» و نمایشگاه های خوشنویسی و هنرهای تجسمی با عنوان «قطعه ای از بهشت» همزمان با دهه کرامت در مناطق 22گانه شهر تهران خبر داد.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به نامگذاری ششم ذی القعده به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) (شاهچراغ) افزود: در راستای عمل به فرمایش مقام  معظم رهبری مبنی بر معرفی حرم حضرت احمد بن موسی (ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت در کشور، طرح های فاخری را در این زمینه با همکاری آستان های مقدس احمدی و محمدی آماده شده که از طریق ظرفیت های تبلیغی در سطح شهر تهران اکران می شود.
 
وی از حضور فعالانه شهرداری تهران در شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت کشور خبر داد و افزود: شهرداری تهران ضمن عضویت در این شورا، به عنوان مسئول کارگروه کلانشهرها، وظیفه هماهنگی بین شهرداری های مراکز استان ها  را نیز عهده دار است.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی خاطرنشان کرد: در این راستا جلسه هماهنگی مسئولین فرهنگی و اجتماعی شهرداری های مراکز استان ها نیز برگزار و در خصوص چگونگی بزرگداشت دهه کرامت در سطح کشور بحث و تبادل نظر شد که امسال نتایج مثبت آن را در برگزاری باشکوه این دهه شاهد خواهیم بود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: دهه ، کرامت ، جشن ، امرودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار