اسناد موافقت آمریکا با وجود سلاح هسته‌ای در زرادخانه‌های رژیم صهیونیستی فاش شد

رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی اسنادی فوق‌سری را از گفت‌وگوهای این کشور و مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه اتمی این رژیم، از طبقه بندی خارج کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه صهیونیستی هاآرتص؛ رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی اسنادی فوق سری را از گفت‌وگوهای این کشور و مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه اتمی این رژیم، از طبقه بندی خارج کرده است.
 
طبق این گزارش، دولت آمریکا این هفته اسناد فوق‌سری جدید را پس از 45 سال بایگانی در میان اسناد طبقه‌بندی شده منتشر کرد و یکی از این سندها نشان می‌دهد که مقامات وقت واشنگتن در دهه 60 میلادی، با هسته ای شدن رژیم صهیونیستی موافقت کرده‌اند.
 
این اسناد نشان می‌دهد که دولتمردان آمریکا چگونه پیش از دیدار "ریچارد نیکسون" رئیس‌جمهور وقت این کشور و "گلدا میر" نخست‌وزیر وقت رژیم صهیوینستی، زمینه هسته‌ای شدن اسرائیل را چیدند.
 
مقامات به گونه‌ای جلسه را اداره کرده بودند که در نهایت نمایندگان طرفین، بر سر نپیوستن اسرائیل به "ان پی‌تی"، عدم بازدید بازرسان آمریکایی از دیمونا و رد شروط قبلی برای دادن موشک های جریکو به رژیم صهیوینستی به توافق رسیدند.
 
آمریکایی‌ها روند را بگونه‌ای رو به جلو مدیریت کردند که تدریجاً، رویای جلوگیری از تسلیح صهیونیست‌ها به بمب اتمی، به یک برنامه دو مرحله‌ای برای قبول اسرائیل اتمی بدل شد.
 
در مرحله اول، تحویل قطعات لازم برای ساخت بمب اتم و جای دادن آنها در سیاهه اموال ارتش اسرائیل پیش‌بینی شد.
 
در گام دوم، اسرائیلی‌ها علناً منشأ نگرانی‌های جامعه بین‌الملل و به خصوص نگرانی سران وقت جهان عرب را تأیید می کردند و با آزمایش یک بمب اتمی، وجود سلاح هسته‌ای در زرادخانه‌های این رژیم را رسانه‌ای می کردند.
 
مشاوران نیکسون در سال 1969 پیش از گفت‌وگو با "میر" به وی گفته بودند که نسبت به وجود سلاح هسته‌ای در فهرست تسلیحات اسرائیلی‌ها خویشتنداری نشان دهد و از تلاش برای جلوگیری از دست‌یابی صهیونیست‌ها به موشک‌های دارای برد 500 کیلومتر، دست بر دارد؛ این موشک‌ها کلاهکی 1000 کیلویی ساخت کارخانه "مارسل دسولت" فرانسه را حمل می‌کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار