فصل گمشده‌ای از کتاب "چارلی و کارخانه شکلات سازی" چاپ می‌شود

در پنجاهمین سالگرد انتشار کتاب "چارلی و کارخانه شکلات سازی" فصل گمشده‌ای از این کتاب به چاپ خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، به نقل از هالیوود ریپورتر، در جشن پنجاهمین سالگرد انتشار کتاب "چارلی و کارخانه شکلات سازی" فصل گمشده از کتاب پر فروش ادبیات کودک "چارلی و کارخانه شکلات سازی"، "روآکد دال" این فصل از کتاب در روزنامه‌ی "گاردین" چاپ شده و گفته شد چاپ اول کتاب در سال 1964 بسیار درهم و برهم بود و بعد از مرگ "دال" سال 1990 در میان کاغذ‌های او پیدا شده است.
 
عنوان "سطل چارلی" پنجمین فصل کتاب در سال 1961 پیش نویس شد. این فصل مادر چارلی را نشان می‌دهد که با پسر بچه‌ای به کارخانه‌ی جدید می‌روند که اتاق‌های وانیل دارد و کوه‌های ناهمواری از شکلات آن‌جا است.
 
شخصیت‌هایی به اسم "تامی تروپتک" و "ویلبور رایس" اخطار "ویلی وونکا" را جدی نمی‌گیرند و با تکه‌های بزرگ شکلات روی واگن‌های قطار می‌پرند و قربانی نادانی خود می‌شوند.
 
این پیش نویس گمشده اسم اصلی شخصیت‌ها را هم فاش می‌کند.
 
از زمان انتشار کتاب در سال 1964 (و 1967 در انگستان) دو فیلم به نام‌های "چارلی و کارخانه شکلات سازی" ساخته شده‌اند. در نسخه‌ی 1971 اقتباس موزیکال از کتاب، با بازی "جین وایلدر"، "مل استوارت" کارگردانی می‌کند. این فیلم شکست بزرگ در گیشه به حساب می‌آید، اما نسخه‌ی 2005 این فیلم ساخته‌ی "تیم برتون" است که در آن "جانی دپ" نقش پادشاه مرموز کارخانه‌ی شکلات را بازی می‌کند و معادل 470 میلیون دلار فروش کرد.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار