مشهد/

کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی ؛ فعال در عرصه ارائه خدمات پژوهشی

کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع)، بیشترین تعداد مراجعه‌کنندگان را در میان 10 کتابخانه تخصصی آستان قدس رضوی، از آن خود کرد.

رییس اداره کتابخانه عمومی آستان قدس رضوی، به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، گفت: تنها در طول ماه‌های مبارک شعبان و رمضان، 58 هزار نفر از سراسر کشور و دیگر کشورها، به کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) مراجعه و از خدمات این کتابخانه بهره‌مند شدند.

محمد مشایخی، این کتابخانه را با بیش از 588 هزار منبع مکتوب و الکترونیکی، دارای بیشترین حجم منابع، در مقایسه با دیگر کتابخانه‌های تخصصی این سازمان دانست و اظهار داشت : این منابع، 3925 جلد نسخه خطی، بیش از 7 هزار و 600 جلد کتاب چاپی، افزون بر 506 هزار منبع الکترونیکی، قریب به 1000 حلقه منبع دیداری‌شنیداری، 80 پایان‌نامه و 65 عنوان نشریه را شامل می‌شود.

وی با تأکید بر خدمات شبانه‌روزی کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع)، آمار مراجعه‌کنندگان به این مرکز را از ابتدای سال جاری روبه رشد خواند و بیان کرد : این آمار با تعداد 58 هزار نفر مراجعه‌کننده در ماه‌های مبارک شعبان و رمضان، به بالاترین میزان خود در سال 93 رسید.

مشایخی ، بیشترین مخاطبان این کتابخانه را اساتید، طلاب و دانشجویان برشمرد و ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان، گروه‌های گوناگونی از موسسات فرهنگی‌مذهبی و حوزه‌های علمیه شهرهای مشهد، تهران، قم، اصفهان، خوزستان، مازندران و... در قالب اردوهای دسته‌جمعی مطالعاتی و پژوهشی به‌صورت شبانه‌روزی از منابع و امکانات این مرکز بهره‌مند شدند.

گفتنی است سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با 28 هزار و 800 متر مربع فضای مطالعاتی و پژوهشی و با ایجاد 10 کتابخانه تخصصی در این مرکز ، 38 کتابخانه وابسته در سراسر کشور و یک کتابخانه در کشور هندوستان از قطب‌های فرهنگی منطقه به شمار می‌آید.

همچنین کتابخانه تخصصی اهل‌بیت (ع)، واقع در مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی، در سال 1390 با مساحت 1200 متر مربع، ویژه برادران افتتاح شد و هم‌اکنون با ارائه خدمات مطالعاتی و پژوهشی و نیز برپایی نمایشگاه‌های گوناگون، به‌صورت شبانه‌روزی، پذیرای زائران و مجاوران بارگاه امام رضا (ع) می‌باشد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.