اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید/ حمله پلیس اسرائیل به معترضان و زخمی شدن سه تن

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" نوشت که همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در فلسطین اشغالی اعتراضات گسترده ای در شرق بیت المقدس به وقوع پیوست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یک روزنامه اسرائیلی نوشت همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در اسرائیل ‌اعتراضات‌ گسترده‌ای در شرق بیت المقدس به وقوع پیوست.

روزنامه"جروزالم پست" چاپ رژیم  روز سه شنبه در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت صبح روز دوشنبه همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در اسرائیل، شرق بیت المقدس بویژه منطقه "جبل مُکَبِّر" شاهد برگزاری  اعتراضات گسترده بود. این اعتراض‌ها گسترده بعد از آن شروع شد که ده‌ها مرد فلسطینی که صورت های خود را پوشانده بودند از ورود یک خانم مدیر به یک مدرسه متوسطه جلوگیری کردند. معترضان به کمبود کادر و امکانات آموزشی در مدارس اسرائیلی اعتراض کردند.

روزنامه جروزالم پست در ادامه نوشت به علت نارضایتی شدید والدین از وضع آموزشگاه ها در شرق بیت المقدس هنوز نیمی از مدارس این منطقه بازگشایی نشده اند.

پلیس اسرائیل برای متفرق کردن والدین ناراضی در شرق بیت المقدس وارد عمل شد و تلاش کرد این افراد را متفرق کند اما معترضان با حمله به نیروهای پلیس سه نفر از آنها را زخمی کردند. پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کرد.
مدارس شرق بیت المقدس روز دوشنبه در حالی اولین روز از سال تحصیلی جدید را شروع کردندکه از مدت ها قبل پلیس اسرائیل به علت نگرانی از واکنش اعراب  در این منطقه وضع فوق العاده اعلام کرده و به حالت آماده باش درآمده بود.

قتل یک نوجوان فلسطینی بنام "محمد ابوخضر" در شرق بیت المقدس در ماه های اخیر و عملیات اخیر علیه غزه بشدت ساکنان عرب بیت المقدس را خشمگین کرده است. پلیس اسرائیل برای مقابله با اقدامات اعراب ناراضی شرق بیت المقدس شمار زیادی از نیروهای خود را در محلات این منطقه از جمله شوعافات، عیساویه، تپه فرانسوی و ابوتور، التور و سورباهیر مستقر کرد.

سازمان های مدنی غیردولتی اعلام کرده اند اسرائیل در ماه گذشته 600 فلسطینی را در شرق بیت المقدس به اتهام مشارکت در اعتراضات های شبانه، حمله به منازل صهیونیست‌ها و پرتاب بمب های دستی بسوی نیروهای  صهیونیست بازداشت کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار