سمنان/

152 فرصت شغلی در استان سمنان با افتتاح 17 تعاونی در هفته تعاون

این تعاونی ها که در شهرستانهای سمنان، دامغان، شاهرود، گرمسار و مهدیشهر ایجاد شده اند 231 نفر عضو دارند و 152 فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از بهره برداری 17 تعاونی با سرمایه گذاری بیش از 70 میلیارد ریال همزمان با هفته تعاون در این استان خبر داد.

اسماعیل غنیان افزود: این تعاونی ها که در شهرستانهای سمنان، دامغان، شاهرود، گرمسار و مهدیشهر ایجاد شده اند 231 نفر عضو دارند و 152 فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

وی گفت: این تعاونی ها در بخشهای تولیدی، دانش بنیان، تامین نیاز، صنایع دستی و خدمات فعالیت دارند.

غنیان تعاونی های ˈویانˈ در مهدیشهر که در امور کشاورزی، دامداری و مرغداری فعال است، شرکت تعاون دانش بنیان جوان اندیشان قومس و شرکت صالح گچ را به عنوان تعاونی های برتر ملی نام برد که در هفته دولت به صورت ویژه تجلیل می شوند.

غنیان، شمار تعاونی های فعال در استان سمنان را یک هزار و 305 تعاونی بیان کرد و اظهار داشت: در این تعاونی ها بیش از 27 هزار و 600 نفر شاغل هستند که از نظر اشتغال سمنان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی گفت: در سال گذشته در این استان 113 تعاونی تشکل شده که اشتغالزایی یک هزار و 650 نفر را به همراه داشته است.
وی یادآور شد: امسال نیز 40 تعاون با 694 نفر اشتغالزایی در استان سمنان تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون استان سمنان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص نقش و اهمیت تعاونی ها در اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: در رویکرد اقتصاد مقاومتی بخش تعاون می تواند بهترین نقش را ایفا کند.

استان سمنان در تشکیل تعاونی از سابقه دیرینه ای برخوردار است و اولین تعاونی کشور در گرمسار تشکیل و فعال شده است./ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.